SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek Plus” celuje w bazę 30 tys. użytkowników. Wkrótce oferty online dla „Forbesa” i sportu

Ringier Axel Springer Polska zakłada, że płatna oferta internetowa „Newsweek Polska” do końca roku będzie mieć 30 tys. bazy użytkowników. Jeszcze w tym roku wydawnictwo zamierza pobierać opłaty za treści z „Forbesa” i sportowe.

Oferta online „Newsweek Plus” rusza 2 marca b. Znajdzie się w niej pełna zawartość tygodnika „Newsweek Polska”, miesięcznika „Newsweek Historia” oraz pięć najważniejszych, przetłumaczonych na język polski tekstów z każdego wydania amerykańskiego „Newsweeka”.  - Wybierzemy te artykuły, które są ciekawe dla polskich czytelników - mówi Aleksandra Karasińska, zastępca redaktora naczelnego „Newsweek Polska”. Użytkownik z aktualną subskrypcją otrzyma dodatkowo dostęp do archiwum cyfrowych wydań wszystkich powyższych tytułów.

Layout strefy „Newsweek Plus” ma być przejrzysty. - Postanowiliśmy ograniczyć formaty reklamowe, inwazyjnych reklam nie powinno tam być - podkreśla Piotr Stasiak, product manager odpowiedzialny za rozwój Newsweek.pl. Wydawca stawia na współpracę z wybranymi partnerami - ich bannery zobaczyć będzie można na górze strony.

Dostęp do treści z „Newsweek Plus” będzie możliwy za pomocą jednego loginu na różnych urządzeniach jak komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon, a także e-czytnik (w tym Kindle), działających na różnych systemach operacyjnych (Windows, Android, iOS). Wydania będzie można też pobrać w różnych formatach jak pdf, epub czy mobi. To poszerzenie oferty, bo dotąd „Newsweeka” np. na Kindlu czytać nie można było. Treści z najnowszego wydania tygodnika będą dostępne w ofercie online w niedziele o 20.00, czyli wcześniej niż papierowy numer trafi do kiosków.

Przygotowano promocyjną, 7-dniową możliwość korzystania z „Newsweeka Plus” w cenie 0,99 zł. Następnie za kolejny tydzień dostępu do oferty zapłacić trzeba będzie 4,40 zł (cena jednego wydania papierowego „Newsweeka” to 5,90 zł). Oferowany będzie też dostęp miesięczny za 16 zł, kwartalny w cenie 45 zł, półroczny (82 zł) oraz roczny (159 zł). - Postaraliśmy się oto, aby dostęp online był tańszy niż klasyczna prenumerata papierowa - podkreśla Stasiak. Płatność realizowana będzie za pomocą karty płatniczej bądź szybkiego przelewu.

Uruchomienie nowej płatnej oferty nie oznacza okrojenia zawartości serwisu Newsweek.pl. Nadal będą tam się ukazywać autorskie materiały, których liczba w miesiącu waha się od 800 do 900. - My nic nie zabieramy, ale dodajmy coś ekstra - mówi Stasiak - Newsweek.pl ma dalej rosnąć. Liczymy, że jakiś procent jego użytkowników zdecyduje się na płatną ofertę - dodaje Stasiak. Z badania TGI wynika, że 400 tys. odwiedzających serwis deklaruje możliwość płacenia za treści w internecie.

Wydawca chce pozyskać klientów płatnej oferty także wśród użytkowników smartfonów i tabletów oraz wśród klientów biznesowych, realizujących specjalne projekty biznesowe. Dariusz Zieliński, dyrektor zarządzający marką „Newsweek”, informuje, że celem wydawcy jest zbudowanie do końca roku bazy 30 tys. użytkowników „Newsweek Plus”. W przyszłości mają być im oferowane inne produkty wydawcy oraz produkty partnerów.

 „Newsweek Plus” funkcjonować będzie w ramach stworzonej specjalnie dla całego wydawnictwa platformy paid-content. Została ona zbudowana przez zespół e-commerce RASP, a technologicznie wspierał ten proces zespół spółki DreamLab, należącej do Grupy RASP-Onet.

- Główna idea platformy to jeden login, jeden dostęp do wielu systemów na różnych urządzeniach i jedna płatność - wymienia Monika Radaszewska, digital paid models director w RASP. - Da ona możliwość realizowania deali partnerskich, które umożliwią pozyskiwanie użytkowników i promowanie tego produktu - dodaje.

„Newsweek Plus” to pierwszy produkt dostępny w ramach platformy. Radaszewska zapowiada, że w III kwartale br. osadzone na platformie zostaną treści z magazynu „Forbes” (obecnie jego kontent jest oferowany w ramach Piano Media). Z kolei w IV kwartale br. trafią do niej  treści z któregoś z tytułów sportowych wydawnictwa, np. „Przeglądu Sportowego” albo tygodnika „Tempo”.

Przypomnijmy, że własną ofertę płatnego dostępu do treści w lutym ub.r. wprowadziła „Gazeta Wyborcza”. Na koniec ub.r. miała ona 55 tys. prenumeratorów (dowiedz się więcej). Kontent z serwisów i tytułów drukowanych należących do Agory, Murator, Polskapresse, Mediów Regionalnych, Edytora, Polskiego Radia oraz wspomnianego „Forbesa” dostępny jest też w ramach systemu Piano Media, który działa od 2012 roku.  Dotąd spółka ta nie ujawniła, jak dużą bazę użytkowników zgromadziła.

Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. serwis Newsweek.pl miał 1,97 mln użytkowników i zanotował 12,42 mln odsłon krajowych (więcej na ten temat). Natomiast sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” w 2014 roku wyniosła 118 610 egz. (dane ZKDP, dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: „Newsweek Plus” celuje w bazę 30 tys. użytkowników. Wkrótce oferty online dla „Forbesa” i sportu

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fan Romana Sz.
Do tej pory online sprzedwali 2000, a tera maja 30000. No no
0 0
odpowiedź
User
koliber
a nawet jeśli będzie 30 000 to nie jest to imponująca liczba czytelnikow, jakkolwiek by na to patrzeć.
no, ale może na bezrybiu i rak ryba.
0 0
odpowiedź
User
099max
Jak tak dalej pojdzie to i za prognozę pogody w necie będzie trzeba płacić SMSem. Oki jeśli płacę mam jeden warunek powinien być taki: płacę nie ma żadnych reklam i innego gówna reklamowego.
0 0
odpowiedź