SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Newsweek” zyskał dzięki Lisowi 30 proc., w dół „Przekrój” i „Wprost”

W kwietniu br. największy spadek sprzedaży wśród tygodników opinii zanotował “Przekrój”, sporo straciły też “Wprost” i „Gazeta Polska”. Najwięcej - aż 30 proc. - zyskał za to kierowany przez Tomasza Lisa „Newsweek Polska”.

okładka tygodnika

okładka tygodnika "Newsweek"

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w kwietniu 2012 roku wyniosła 153 506 egz. i była o 3,21 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 144 355 egz., notując wzrost o 8,36 proc. względem kwietnia 2011 roku.

>>> „Uważam Rze” z wyższą ceną, czy spada sprzedaż?

Z drugiego na trzecie miejsce spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w kwietniu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 138 254 egz. Magazyn ten zanotował jednak wzrost  2,96 proc.

Tuż za podium znalazł się „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej w zestawieniu, bo aż o 29,79 proc. i wyniosła 129 021 egz. Od końca marca br. redaktorem naczelnym tego tygodnika jest Tomasz Lis, który przechodząc „Wprost” do „Newsweeka” zabrał ze sobą sporą część zespołu.

To właśnie „Wprost” (AWR „Wprost”), kierowany od lutego przez Michała Koboskę, zanotował drugi największy spadek sprzedaży w zestawieniu, wynoszący 17,18 proc. Jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 976 egz. Tytuł pozostał na piątym miejscu.

>>> „Newsweek” oskarża „Wprost” o kradzież pomysłu akcji społecznej

Najwięcej w czwartym miesiącu br. stracił jednak ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 39,35 proc. i wyniósł już tylko 22 470 egz. Magazyn ten utrzymał się na miejscu siódmym.

Biorąc pod uwagę rozpowszechnianie płatne razem, czyli poza sprzedażą ogółem także egzemplarze sprzedawane za co najmniej 30 proc. ceny, głównie firmom, które są potem udostępniane w restauracjach czy pociągach, liderem także był „Gość Niedzielny” z wynikiem na poziomie 154 514 egz. i spadkiem o 2,79 proc.

Jednak już na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, którego średnie rozpowszechnianie płatne razem w kwietniu br. wyniosło 152 677 egz. i było aż o 43,99 proc. wyższe niż rok wcześniej. Oznacza to, że poza tradycyjną sprzedażą kioskową i prenumeratą rozpowszechniono  ponad 23 tys. egz.  tego pisma.

Zdecydowanie największą różnicę między rozpowszechnianiem płatnym razem a sprzedażą ogółem wśród tytułów z czołówki zanotował „Wprost”. Jego rozpowszechnianie płatne razem w czwartym miesiącu br. wyniosło aż 132 218 egz. (wzrost o 18,73 proc.), co pokazuje, że w ramach innych płatnych form rozpowszechniania niż sprzedaż ogółem dystrybuowano już aż 57 tys. egz. tego tygodnika. 

Wirtualnemedia.pl kwiecień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 207 082 154 514 153 506 210 771 158 956 158 603
Uważam Rze 234 959 144 841 144 355 327 267 133 221 133 214
Polityka 198 000 138 254 138 254 192 600 134 278 134 278
Newsweek Polska 182 515 152 677 129 021 174 183 106 036 99 410
Wprost 172 500 132 218 74 976 177 159 111 358 90 526
Gazeta Polska 137 079 69 345 68 714 138 749 81 739 80 477
Przegląd 60 925 22 643 22 643 61 050 22 713 22 713
Przekrój 56 175 28 280 22 470 80 050 42 857 37 047
Tygodnik Powszechny 38 149 25 060 17 465 41 591 23 929 19 273
Przewodnik Katolicki 35 010 25 069 3 086 40 504 30 308 3 759


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora”
(Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 1,1 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 8,47 proc.

Wirtualnemedia.pl kwiecień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 543 634 354 291 354 291 525 416 350 425 350 425
Forum 29 717 16 686 16 686 30 960 18 230 18 230


Największy wzrost w kwietniu br. w porównaniu do marca br. zanotował “Newsweek”,
którego sprzedaż ogółem wzrosła o 19 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 3,85 proc., odnotowała “Gazeta Polska”. Poza nią stracił tylko „Przewodnik Katolicki” (0,39 proc.).

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP kwiecień marzec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 207 082 154 514 153 506 204 429 144 365 143 413
Uważam Rze 234 959 144 841 144 355 219 975 131 253 130 782
Polityka 198 000 138 254 138 254 182 000 121 184 121 117
Newsweek Polska 182 515 152 677 129 021 165 711 132 406 108 418
Wprost 172 500 132 218 74 976 174 000 126 756 71 696
Gazeta Polska 137 079 69 345 68 714 137 858 71 890 71 467
Przegląd 60 925 22 643 22 643 60 900 20 489 20 489
Przekrój 56 175 28 280 22 470 56 038 26 534 20 724
Tygodnik Powszechny 38 149 25 060 17 465 36 898 22 575 16 356
Przewodnik Katolicki 35 010 25 069 3 086 35 010 24 597 3 098
 
Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP kwiecień marzec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 543 634 354 291 354 291 544 612 353 897 353 897
Forum 29 717 16 686 16 686 29 365 14 065 14 065
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” zyskał dzięki Lisowi 30 proc., w dół „Przekrój” i „Wprost”

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zatroskany
Newsweek przejął czytelników Vivy i Gali, teraz będzie brał z Faktu. A co na to Axel? Toż to kanibalizm!
8 8
odpowiedź
User
Rzecznik
Newsweekowi podsunę mały, ale skuteczny pomysł redakcyjny: dajcie gołą babę na ostatnią stronę. Będzie kolejny rekord! I nowi czytelnicy niewątpliwie wpadną w zachwyt!
8 8
odpowiedź
User
do Rzecznika
nie warto kopiować se - lepiej dorzucać płyty z twardym porno…
8 8
odpowiedź
User
co
Ciekawe, czy gdyby Lis został redaktorem naczelnym Rzeczpospolitej, to udałoby mu się uratować gazetę?

Rynek tygodników wydaje się być jednak o wiele łatwiejszy niż rynek dzienników.
8 8
odpowiedź
User
Cała tajemnica
"Rozpowszechnianie płatne razem" - oto źródło "sukcesu" Lisa. Przetrenowane już we Wprost. Podnosi "sprzedaż" o 30-50%
8 8
odpowiedź