SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wydawcy „Nie” i „Faktów i Mitów” ze spadkami wpływów i stratami. „Nie” sprzedaje się w 26 tys. egz., ma tylko 3,5 tys. zł z reklam

W ub.r. wydająca tygodnik „Nie” spółka Urma zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 10 proc. do 3,85 mln zł, a wydająca „Fakty i Mity” Błaja News - o 27,1 proc. do 3,56 mln zł. „Nie” sprzedawało się średnio w ok. 26 tys. egz., a w całym roku zarobiło jedynie 3,5 tys. zł z reklam.

Jerzy Urban, redaktor naczelny „Nie” i prezes spółki wydającej ten tygodnik (fot. youtube) Article

Przychody sprzedażowe wydawcy „Nie” zmalały z 4,28 mln zł w 2016 roku do 3,85 mln zł w ub.r. Ponad 99 proc. pochodzi ze sprzedaży wersji papierowej tygodnika - w ub.r. wpływy z tego źródła wyniosły 3,8 mln zł, wobec 4,21 mln zł rok wcześniej. Przychody z e-wydania „Nie” wzrosły z 35,5 do 47 tys. zł, a z dostępu do internetowego archiwum wyniosły 1,8 tys. zł (tyle samo co w 2016 roku).

Natomiast z publikacji reklam „Nie” zarobiło zaledwie 3,5 tys. zł, wobec 3,2 tys. zł rok wcześniej.

W sprawozdaniu Urmy podano, że w ub.r. łączny nakład tygodnika „Nie” wyniósł 3,91 mln egz., a łączna sprzedaż - 1,33 mln. Dzieląc to na 51 numerów pisma, jego średnia sprzedaż to ok. 26 tys. egz. (tytuł nie został zgłoszony do ZKDP).

Nie podano natomiast wyników sprzedażowych z 2016 roku. Skoro jednak nie zmieniła się cena egzemplarzowa (4,90 zł) ani cykl wydawniczy pisma, sprzedaż powinna zmaleć tak samo jak wpływy z niej, które spadły o 9,8 proc.

Wydawca „Nie” ze stratą sprzedażową, zysk netto dzięki sprzedaży aktywów

Koszty spółki Urma wyniosły w ub.r. 4,96 mln zł, co wobec 4,73 mln zł w 2016 roku oznacza wzrost o 4,9 proc. Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,11 do 2,15 mln zł, a na usługi obce (głównie druk i kolportaż „Nie”) - z 1,13 do 1,43 mln zł.

W konsekwencji zysk sprzedażowy brutto firmy zmalał z 1,08 mln zł do 698,7 tys. zł, a strata sprzedażowa netto wzrosła z 449 tys. zł do 1,11 mln zł.

Na stałe w spółce zatrudnionych było 14 osób: 7 dziennikarzy i 7 pracowników administracji

Za to pozostałe wpływy operacyjne wydawcy „Nie” wzrosły z 539 tys. zł do 4,52 mln zł. Pochodzą one głównie ze sprzedaży niefinansowych aktywów trwałych. W bilansie podano, że spółka w ub.r. zarobiła 1,49 mln zł ze sprzedaży budynków. Na koniec ub.r. miała też 1,15 mln zł zainwestowane w dzieła sztuki.

Zysk netto Urmy zwiększył się ze 102 tys. zł do 2,78 mln zł. Zeszłoroczny zysk w całości przeznaczono na kapitał rezerwowy.

Na koniec ub.r. firma miała 6,16 mln zł wolnych środków, w tym 5,73 mln zł na lokatach bankowych. Prezesem spółki jest Jerzy Urban, redaktor naczelny „Nie”.

„Fakty i Mity” ze spadkiem wpływów o 27 proc. i stratą

Wydająca „Fakty i Mity” spółka Błaja News miała w ub.r. 3,56 mln zł wpływów sprzedażowych netto, o 27,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawie w całości pochodziły one ze sprzedaży tego tygodnika, natomiast 25,1 tys. zł przyniosły firmie wynajem i sprzedaż usług (nie podano, ile dokładnie wyniosły wpływy reklamowe).

„Fakty i Mity” jesienią 2016 roku zostały zgłoszone do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wynosiła 26 056 egz., o 16 proc. mniej niż w ostatnich miesiącach 2016 roku. Na początku br. zmienił się redaktor naczelny pisma: Ewę Kotlińską zastąpił Dariusz Cychol.

Koszty operacyjne firmy wyniosły w ub.r. 3,85 mln zł, wobec 4,48 mln zł rok wcześniej. Nakłady na usługi obce zmalały z 2,34 do 2,24 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,73 do 1,4 mln zł. W spółce było zatrudnionych na stałe 7 osób.

Wynik Błaja News z działalności operacyjnej pogorszył się z 352,4 tys. zł zysku w 2016 roku do 359,9 tys. zł straty w ub.r., wynik brutto - z 325,1 tys. zł zysku do 319,4 tys. zł straty, a wynik netto - z 222 tys. zł zysku do 319,4 tys. zł straty.

Udziałowcami firmy są Roman Kotliński (60 proc.) i Ewa Kotlińska (40 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydawcy „Nie” i „Faktów i Mitów” ze spadkami wpływów i stratami. „Nie” sprzedaje się w 26 tys. egz., ma tylko 3,5 tys. zł z reklam

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ggggg
ciekawy musi być profil czytelników tych pisemek...
66 59
odpowiedź
User
Gary
Grupa docelowa ma mniejsze dochody (ustawa deubekizacyjna), biologia też nie jest sprzymierzeńcem....
83 20
odpowiedź
User
Tia
Bliski koniec szmatławców. Ludzie myślący czegoś takiego do ręki nie biorą
69 73
odpowiedź
User
badacz
ciekawy musi być profil czytelników tych pisemek...
Zdziwiłbyś się ilu obecnych zwolenników dojnej zmiany, to kiedyś wyborcy SLD i czytelnicy "Nie".. To pisemko było kiedyś sztandarowym opluwaczem i tępicielem elit czyli czymś takim jak obecny Gapol i jemu podobne. Tak więc pismo traci z wielu powodów ale jednym z nich jest też konkurencja na rynku.
43 33
odpowiedź
User
Trotyl Gryzł
ciekawy musi być profil czytelników tych pisemek...
Zdziwiłbyś się ilu obecnych zwolenników dojnej zmiany, to kiedyś wyborcy SLD i czytelnicy "Nie".. To pisemko było kiedyś sztandarowym opluwaczem i tępicielem elit czyli czymś takim jak obecny Gapol i jemu podobne. Tak więc pismo traci z wielu powodów ale jednym z nich jest też konkurencja na rynku.


Gapol też cianko pjerdzi. Dziś dla tego targetu wystarczają memy we internetku.
30 16
odpowiedź