Wydawcy „Nie” i „Faktów i Mitów” ze spadkami wpływów i stratami. „Nie” sprzedaje się w 26 tys. egz., ma tylko 3,5 tys. zł z reklam

W ub.r. wydająca tygodnik „Nie” spółka Urma zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 10 proc. do 3,85 mln zł, a wydająca „Fakty i Mity” Błaja News - o 27,1 proc. do 3,56 mln zł. „Nie” sprzedawało się średnio w ok. 26 tys. egz., a w całym roku zarobiło jedynie 3,5 tys. zł z reklam.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody sprzedażowe wydawcy „Nie” zmalały z 4,28 mln zł w 2016 roku do 3,85 mln zł w ub.r. Ponad 99 proc. pochodzi ze sprzedaży wersji papierowej tygodnika - w ub.r. wpływy z tego źródła wyniosły 3,8 mln zł, wobec 4,21 mln zł rok wcześniej. Przychody z e-wydania „Nie” wzrosły z 35,5 do 47 tys. zł, a z dostępu do internetowego archiwum wyniosły 1,8 tys. zł (tyle samo co w 2016 roku).

Natomiast z publikacji reklam „Nie” zarobiło zaledwie 3,5 tys. zł, wobec 3,2 tys. zł rok wcześniej.

W sprawozdaniu Urmy podano, że w ub.r. łączny nakład tygodnika „Nie” wyniósł 3,91 mln egz., a łączna sprzedaż - 1,33 mln. Dzieląc to na 51 numerów pisma, jego średnia sprzedaż to ok. 26 tys. egz. (tytuł nie został zgłoszony do ZKDP).

Nie podano natomiast wyników sprzedażowych z 2016 roku. Skoro jednak nie zmieniła się cena egzemplarzowa (4,90 zł) ani cykl wydawniczy pisma, sprzedaż powinna zmaleć tak samo jak wpływy z niej, które spadły o 9,8 proc.

grafika

Wydawca „Nie” ze stratą sprzedażową, zysk netto dzięki sprzedaży aktywów

Koszty spółki Urma wyniosły w ub.r. 4,96 mln zł, co wobec 4,73 mln zł w 2016 roku oznacza wzrost o 4,9 proc. Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,11 do 2,15 mln zł, a na usługi obce (głównie druk i kolportaż „Nie”) - z 1,13 do 1,43 mln zł.

W konsekwencji zysk sprzedażowy brutto firmy zmalał z 1,08 mln zł do 698,7 tys. zł, a strata sprzedażowa netto wzrosła z 449 tys. zł do 1,11 mln zł.

Na stałe w spółce zatrudnionych było 14 osób: 7 dziennikarzy i 7 pracowników administracji

grafika

Za to pozostałe wpływy operacyjne wydawcy „Nie” wzrosły z 539 tys. zł do 4,52 mln zł. Pochodzą one głównie ze sprzedaży niefinansowych aktywów trwałych. W bilansie podano, że spółka w ub.r. zarobiła 1,49 mln zł ze sprzedaży budynków. Na koniec ub.r. miała też 1,15 mln zł zainwestowane w dzieła sztuki.

Zysk netto Urmy zwiększył się ze 102 tys. zł do 2,78 mln zł. Zeszłoroczny zysk w całości przeznaczono na kapitał rezerwowy.

Na koniec ub.r. firma miała 6,16 mln zł wolnych środków, w tym 5,73 mln zł na lokatach bankowych. Prezesem spółki jest Jerzy Urban, redaktor naczelny „Nie”.

grafika

„Fakty i Mity” ze spadkiem wpływów o 27 proc. i stratą

Wydająca „Fakty i Mity” spółka Błaja News miała w ub.r. 3,56 mln zł wpływów sprzedażowych netto, o 27,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawie w całości pochodziły one ze sprzedaży tego tygodnika, natomiast 25,1 tys. zł przyniosły firmie wynajem i sprzedaż usług (nie podano, ile dokładnie wyniosły wpływy reklamowe).

„Fakty i Mity” jesienią 2016 roku zostały zgłoszone do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wynosiła 26 056 egz., o 16 proc. mniej niż w ostatnich miesiącach 2016 roku. Na początku br. zmienił się redaktor naczelny pisma: Ewę Kotlińską zastąpił Dariusz Cychol.

grafika

Koszty operacyjne firmy wyniosły w ub.r. 3,85 mln zł, wobec 4,48 mln zł rok wcześniej. Nakłady na usługi obce zmalały z 2,34 do 2,24 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,73 do 1,4 mln zł. W spółce było zatrudnionych na stałe 7 osób.

Wynik Błaja News z działalności operacyjnej pogorszył się z 352,4 tys. zł zysku w 2016 roku do 359,9 tys. zł straty w ub.r., wynik brutto - z 325,1 tys. zł zysku do 319,4 tys. zł straty, a wynik netto - z 222 tys. zł zysku do 319,4 tys. zł straty.

Udziałowcami firmy są Roman Kotliński (60 proc.) i Ewa Kotlińska (40 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami