Nie ma mocnych na RMF FM. Radio ZET i Plus z najlepszymi wynikami od lat, kilka stacji mocno w dół

Zdecydowanym liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM, przy czym Radio ZET i Radio Plus osiągnęły swoje najlepsze wyniki od lat. Za to duże spadki zanotowały m.in. Jedynka, regionalne stacje Polskiego Radia i RMF Maxx.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nie ma mocnych na RMF FM. Radio ZET i Plus z najlepszymi wynikami od lat, kilka stacji mocno w dół
fot. materiały prasowe

Według wyników badania Radio Track od maja do lipca 2025 roku RMF FM miało 29,2 proc. udziału w rynku słuchalności. W porównaniu do 28,9 proc. przed rokiem oznacza to wzrost o 1 proc.

Zajmujące drugą pozycję Radio ZET osiągnęło zaś wzrost rok do roku 15,2 do 15,7 proc., czyli o 3,3 proc. To najlepszy wynik rozgłośni od fali kwiecień-czerwiec 2014 roku. Jej starta do RMF FM wynosi obecnie 13,5 pkt proc., najmniej od początku 2025 roku.

Mocno w dół część stacji Polskiego Radia

Kolejne rozgłośnie w zestawieniu zanotowały spore spadki. Wynik Radia Eska zmalał r/r z 7,5 do 7,1 proc. (czyli o 5,3 proc.), radiowej Jedynki – z 4,8 do 4,3 proc. (o 10,4 proc.), a regionalnych stacji publicznych zrzeszonych w Audytorium 17 – z 5,1 do 4,3 proc. (o 15,7 proc.).

Z kolei udział RMF Maxx poszedł w dół z 3,7 do 3,1 proc. (o 16,2 proc.), RMF Classic – z 1,4 do 1,3 proc., Meloradia i Radia Pogoda – z 1,1 do 1 proc., zaś Dwójki – z 0,6 do 0,5 proc.

Z drugiej strony VOX FM osiągnęło wzrost z 2,9 do 3,4 proc., Radio Złote Przeboje – z 2,3 do 2,7 proc., a Radio Plus – z 2,2 do 2,6 proc. Dla tej ostatniej rozgłośni to najlepszy wynik od ponad siedmiu lat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK