Nie ma mocnych na RMF FM. Radio ZET i Plus z najlepszymi wynikami od lat, kilka stacji mocno w dół

Zdecydowanym liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM, przy czym Radio ZET i Radio Plus osiągnęły swoje najlepsze wyniki od lat. Za to duże spadki zanotowały m.in. Jedynka, regionalne stacje Polskiego Radia i RMF Maxx.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nie ma mocnych na RMF FM. Radio ZET i Plus z najlepszymi wynikami od lat, kilka stacji mocno w dół
fot. materiały prasowe

Według wyników badania Radio Track od maja do lipca 2025 roku RMF FM miało 29,2 proc. udziału w rynku słuchalności. W porównaniu do 28,9 proc. przed rokiem oznacza to wzrost o 1 proc.

Zajmujące drugą pozycję Radio ZET osiągnęło zaś wzrost rok do roku 15,2 do 15,7 proc., czyli o 3,3 proc. To najlepszy wynik rozgłośni od fali kwiecień-czerwiec 2014 roku. Jej starta do RMF FM wynosi obecnie 13,5 pkt proc., najmniej od początku 2025 roku.

Mocno w dół część stacji Polskiego Radia

Kolejne rozgłośnie w zestawieniu zanotowały spore spadki. Wynik Radia Eska zmalał r/r z 7,5 do 7,1 proc. (czyli o 5,3 proc.), radiowej Jedynki – z 4,8 do 4,3 proc. (o 10,4 proc.), a regionalnych stacji publicznych zrzeszonych w Audytorium 17 – z 5,1 do 4,3 proc. (o 15,7 proc.).

Z kolei udział RMF Maxx poszedł w dół z 3,7 do 3,1 proc. (o 16,2 proc.), RMF Classic – z 1,4 do 1,3 proc., Meloradia i Radia Pogoda – z 1,1 do 1 proc., zaś Dwójki – z 0,6 do 0,5 proc.

Z drugiej strony VOX FM osiągnęło wzrost z 2,9 do 3,4 proc., Radio Złote Przeboje – z 2,3 do 2,7 proc., a Radio Plus – z 2,2 do 2,6 proc. Dla tej ostatniej rozgłośni to najlepszy wynik od ponad siedmiu lat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji