SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.

W I połowie bieżącego roku światowe wydatki na reklamę były o 6,8 proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, która monitoruje wydatki na reklamę na 27 rynkach Azji, Ameryki Północnej, Europy i Afryki, wynika jednocześnie, że sytuacja zaczyna się poprawiać. W samym II kwartale odnotowano spadek nakładów na reklamę o 5,8 proc., poprzedzony spadkiem o 7,9 proc. we wcześniejszych trzech miesiącach.

Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, najlepiej sytuacja wyglądała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wydatki na reklamę wzrosły o 2,2 proc. Z kolei najgorzej było w Ameryce Północnej, gdzie spadły one o 15,9 proc. W Europie odnotowano tymczasem spadek o 9,1 proc.

Natomiast patrząc na poszczególne media reklamowe, największy spadek odnotowano w przypadku czasopism (o 18,5 proc.) i prasy codziennej (o 7,5 proc.). Relatywnie najlepiej wypadło radio, w przypadku którego w skali globalnej wydatki na reklamę zmniejszyły się o 3,1 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły o 3,1 proc.

Firma Nielsen w swoim badaniu nie uwzględnia wydatków na reklamę w internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen: spadek globalnych nakładów na reklamę w I poł. br.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl