SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen: start pomiaru dekoderów z twardym dyskiem przesunięty

Firma Nielsen Audience Measurement przesunęła termin rozpoczęcia udostępniania klientom danych o oglądalności programów odtwarzanych z przesunięciem czasowym (tzw. time shift viewing). Prawdopodobnie pierwsze takie dane zobaczą oni dopiero pod koniec roku.

Nielsen: start pomiaru dekoderów z twardym dyskiem przesunięty

Jeszcze zimą informowano, że dane o oglądaniu z TSV będą dostępne dla klientów instytutu już w maju. Skąd ta zmiana? - Dopiero pod koniec czerwca będzie gotowe oprogramowanie do analizy danych - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement. - Start pomiaru TSV nastąpi zapewne pod koniec roku. Więcej będzie wiadomo po wakacjach, gdy będziemy już po spotkaniach i testach u klientów - dodaje Gorajewska.

Testowy pomiar TSV prowadzony przez instytut od II półrocza ub.r. obejmuje urządzenia typu personal video recorder (PVR), czyli cyfrowe dekodery platform cyfrowych i operatorów kablowych oraz telewizory z twardym dyskiem. Nie są badane natomiast np. magnetowidy czy odtwarzacze DVD. Na zorganizowanej w październiku ub.r. konferencji podano, że według danych szacunkowych instytutu 7,3 proc. polskich gospodarstw domowych ma dostęp do PVR.

Po włączeniu korzystania z TSV do monitoringu Nielsena, dzienne dane telemetryczne zawierać mają dane o oglądaniu z opóźnieniem czasowym z poprzedniego dnia. Natomiast po dziewięciu dniach mają być dostarczane dane ostateczne uwzględniające 7 dni korzystania z TSV.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen: start pomiaru dekoderów z twardym dyskiem przesunięty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Co ten artykuł oznacza?
Czy to,że firma AGB Audience Meansuranment będzie publikowała wyniki oglądalności?
Jeżeli tak to super,bo ile już się napisałem do różnych portali mediowych,aby prezentowali więcej wyników to i tak nic nie wskórałem.
W końcu programy tv są robione dla widzów i widzowie powinni wiedzieć ile ludzi ogląda jakie programy.
8 8
odpowiedź
User
kuku
gościu, a Ty w ogóle wiesz o czym piszesz?
8 8
odpowiedź