Nielsen w tym roku wprowadzi w Polsce narzędzie mierzące zasięg treści wideo w internecie

Firma badawcza Nielsen planuje uruchomić jeszcze w tym roku w naszym kraju nowe narzędzie - produkt digital umożliwiający pomiar zasięgu treści wideo w internecie. Dzięki temu Polska będzie jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym klienci będą mogli korzystać z rozwiązania Total Audience.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza Nielsen kilka miesięcy temu wprowadziła w USA narzędzie Total Content Ratings, dzięki któremu amerykańscy nadawcy tv mają dostęp do łącznych wyników oglądalności w telewizji i w internecie. Od 1 marca nadawcy mogą te dane udostępniać agencjom, mediom czy partnerom biznesowym.

Nie wiadomo, kiedy takie rozwiązanie zostanie wprowadzone na rynku polskim. Zapytany o to Mikołaj Piotrowski, marketing&communications director w polskim oddziale Nielsena nie odpowiedział nam wprost. - Nielsen w Polsce jest liderem w pomiarach oglądalności telewizji oraz w analizie treści w internecie. Naturalnym kierunkiem do dalszego rozwoju dla Nielsena jest sfera digital - przy jednoczesnym utrzymaniu najwyższych standardów i jakości pomiaru tv. To droga, która zarówno nas, jak i naszych klientów prowadzi do Total Audience - najbardziej przekrojowego systemu pomiaru efektywności działań zarówno w telewizji, jak i w internecie - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotrowski.

Przypomina, że w czerwcu 2016 roku firma uruchomiła w Polsce usługę Nielsen DAR -  Nielsen Digital Ad Ratings. Polska była 5 rynkiem  w Europie. Mikołaj Piotrowski zdradza, że od tego czasu Nielsen rozpoczął współpracę z kilkudziesięcioma klientami w zakresie pomiaru efektywności kampanii reklamowych w internecie. Ich nazw jednak nie ujawnia.

- W 2017 roku planujemy uruchomienie kolejnego produktu digital - będzie on oferował możliwość skutecznego pomiaru zasięgu treści wideo w internecie. W efekcie tego oraz pozostałych działań, które planujemy dla naszego rynku, Polska w niedługim czasie stanie się jednym z pierwszych rynków w Europie, na którym nasi klienci będą mogli korzystać z kompleksowego rozwiązania Total Audience dla reklam i treści, czyli połączenie pomiaru digital z pomiarem telewizyjnym- zapowiada Mikołaj Piotrowski.

Dodaje, że obecnie jest jeszcze za wcześnie, by móc odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim zakresie klienci Nielsena w Polsce będą mieli  - tak jak ci w USA - możliwość udostępniania danych Nielsena wraz z rozwojem usług instytut. - Na pewno mamy jeden wspólny cel - zrównoważony rozwój rynku mediowego i reklamowego w Polsce z korzyścią zarówno dla jego uczestników, jak i dla konsumentów - podsumowuje Piotrowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?