SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: wydatki na reklamy w I połowie roku spadły o pół procenta

Wydatki reklamowe w USA spadły w I połowie bieżącego roku o 0,5procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Jak informuje serwis Mediaweek, powołując się na dane firmybadawczej Nielsen Monitor-Plus, spośród dziesięciu największychamerykańskich reklamodawców, siedmiu zmniejszyło swoje wydatki wpierwszej połowie roku.

Czołowy reklamodawca, jakim jest firma Procter & Gamble,obciął swój budżet o 1,4 procenta do poziomu 1,68 miliarda dolarów.Na zdecydowanie większe cięcia zdecydowało się kolejnych dwóchnajwiększych reklamodawców - General Motors i AT&T. Firmy tewydały na reklamy odpowiednio o 27,7 i 12,9 procenta mniej na swojąpromocję niż w ubiegłym roku.

Najszybciej rozwijającym się medium w USA jest Internet, gdziezanotowano wzrost wydatków o 23,2 procenta. Zyskały też czasopismao zasięgu ogólnokrajowym (8,4 procenta), niedzielne dodatki dogazet o zasięgu ogólnokrajowym (6,5 procenta) oraz outdoor (5,1procenta).

Dane firmy Nielsen Monitor-Plus są porównywalne doprzedstawionych ostatnio przez TNS Media Intelligence, wedługktórej w I połowie bieżącego roku amerykańskie wydatki reklamowespadły o 0,3 procenta i wyniosły 72,6 miliarda dolarów.

źródło: Mediaweek

Dołącz do dyskusji: Nielsen: wydatki na reklamy w I połowie roku spadły o pół procenta

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl