SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Niemal połowa słuchaczy Jedynki, to osoby w wieku od 60 do 75 lat (profil słuchacza)

Program Pierwszy Polskiego Radia ma wysokie wartości wskaźnika AFF wśród osób w wieku od 60 do 75 lat, mieszkańców wsi i małych miast oraz osób z wykształceniem podstawowym i zasadniczym zawodowym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. Polskie RadioArticle

Średni udział mężczyzn wśród słuchaczy radiowej Jedynki w okresie od sierpnia do października 2017 roku wyniósł 53 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Kobiety stanowią pozostałe 47 proc. osób słuchających tę stację.

Programu 1 Polskiego Radia zdecydowanie najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 60 do 75 lat, której udział w całkowitej liczbie słuchaczy tej stacji wynosi 44,6 proc. (wartość wskaźnika AFF wynosi aż 209). Kolejne 36,5 proc. (AFF - 105) przypada na grupę wiekową 40-59. Z kolei w grupie 25-39 lat jest to 14,5 proc., a w grupie 15-24 - tylko 4,4 proc.

Stacje tę względnie chętniej wg wskaźnika AFF wybierają osoby z wykształceniem podstawowym (18 proc.; AFF - 112) i zasadniczym zawodowym (28,1 proc. wszystkich słuchaczy; AFF - 111), niż średnim (32,7 proc.; AFF - 94) i wyższym (21,2 proc.; AFF - 88).

Największy udział słuchaczy PR1 to mieszkańcy wsi - wynosi on 42 proc. (AFF wynosi 107). 17,6 proc. (AFF - 143 - zdecydowanie najwyższy) słuchaczy mieszka w miastach do 20 tys. mieszkańców, 19,7 proc. (AFF - 98) - od 20 do 99 tys. mieszkańców, 8,5 proc. (AFF - 75) - powyżej 500 tys. mieszkańców, 6,2 proc. (AFF - 73) - od 200 do 499 tys. mieszkańców i 5,9 proc. (AFF - 71) od 100 do 199 tys. mieszkańców.

Z kolei udział osób słuchających tę stację, których miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 72,3 proc. (27,7 proc. to słuchacze z dochodami przekraczającymi 2000 zł). W przypadku affinity indexu jest to odpowiednio 100 i 101.

Średni udział Radia ZET w całej populacji w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 13,9 proc.

Affinity index - wskaźnik porównujący w radiu liczbę słuchaczy w wybranej grupie docelowej w porównaniu do grupy odniesienia. Forma indeksu powoduje, że gdy np. słuchalność w obu grupach jest na tym samym poziomie wskaźnik wynosi 100. Wyższa liczba słuchaczy w grupie docelowej to Affinity powyżej 100. Słuchalność na poziomie dwukrotnie wyższym w badanej grupie to 200, ale gdy słuchalność jest dwukrotnie gorsza - wskaźnik wynosi 50.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niemal połowa słuchaczy Jedynki, to osoby w wieku od 60 do 75 lat (profil słuchacza)

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qi
wymarzony target reklamowy.
odpowiedź
User
NICK
A kto dzisiaj słucha radia ? Osoby 10-20 mają w 90% YT i prawie nic więcej. Jeśli popatrzeć na lokalne w większości kiepskie stacje radiowe, do tego Zetki, RMFki czy Rydzykowe to nie mają czego tam szukać. Teraz nawet Polskie Radio przesadziło z politycznym podporządkowaniem i ze słuchalnością może być tylko gorzej...
odpowiedź
User
Krycha z Wałbrzycha
Ale przynajmniej Jedynki słuchają osoby dojrzałe, z dużym doświadczeniem życiowym, inteligentni, wymagający i konserwatywni. To, że Jedynki praktycznie nie chcą słuchać gimnazjaliści, dobrze świadczy o poziomie intelektualnym tej rozgłośni. Dzieciaki niech jadą na Przystanek Woodstock i tam się bawią do upadłego. Jedynka to nie jest poziom dla nich.
odpowiedź