SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Powstanie kolejna edycja show „Big Brother”. Emisja jesienią w TVN7

Kolejna edycja reality-show „Big Brother” zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku. - „Big Brother” w TVN7 to niekwestionowany sukces. Program znacząco zwiększył wyniki oglądalności całego kanału - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji.

Bartek Jędrzejak, Agnieszka Woźniak-Starak, fot. akpa Article

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.

Polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4.

Reality-show do polskiej telewizji powróciło wiosną br. po 11 latach przerwy na antenę TVN7. Premiera programu w tej stacji odbyła się w 17 marca br. Finałowy odcinek „Big Brother Arena” zostanie wyemitowany w najbliższą niedzielę, 16 czerwca o godz. 20.00 - podczas niego o zwycięstwo zawalczy czterech mieszkańców Domu Wielkiego Brata.

Kontynuacja „Big Brothera” jesienią w TVN7

Jak podano wczoraj zarząd TVN Discovery Polska właśnie podjął decyzję o kontynuacji formatu. Kolejna edycja reality-show zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.

- „Big Brother” w TVN7 to niekwestionowany sukces. Program znacząco zwiększył wyniki oglądalności całego kanału - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji. - Decyzja zarządu o kontynuacji programu już jesienią, jest idealnym prezentem na finał pierwszej edycji „Big Brothera” w Siódemce - dodaje nam.

Na kilka dni przed wielkim finałem powracającego po latach „Big Brothera”, widzowie poznają nową uczestniczką programu. W środę do mieszkańców dołączyła Karolina Włodarska. Mieszkanka Domu Wielkiego Brata została wybrana w drodze castingów i jest pierwszą uczestniczką drugiej edycji programu.

„Big Brother” hitem TVN7

„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę, 17 marca br. o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie stacja emituje główne odcinki programu (niedzielne wydania to tzw. „Arena”, a w soboty do 13 kwietnia pokazywano „Raport”). Średnia widownia pierwszych 39 odcinków reality-show (do 24 kwietnia) wyniosła 856 tys. osób, co przełożyło się na 5,50 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 9,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,27 proc. w grupie 16-59.

Dla porównania, TVN7 w tych samych pasmach w analogicznym okresie ub.r. miał średnio 428 tys. widzów. Oznacza to, że reality-show dwukrotnie podniosło wyniki stacji (o 428 tys. osób, czyli dokładnie o 99,86 proc.). Jeszcze większy wzrost (o 167,32 proc.) zanotowano w grupie komercyjnej 16-49.

Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emituje „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo. Ich średnia widownia do 24 kwietnia wyniosła 221 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 3,44 proc., 4,76 proc. i 4,27 proc. udziału. Również i te emisje zanotowały wzrost oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej. W 4+ widownia zwiększyła się o 9,74 proc., a w 16-49 - o 24,37 proc.

Główną twarzą i prowadzącą aktualnej edycji „Big Brothera” jest Agnieszka Woźniak-Starak. W gronie gospodarzy show znajdują się również Bartosz Jędrzejak, Filip Chajzer i Małgorzata Ohme (głównie w roli ekspertki).

Po latach wrócili już „Milionerzy”, „Idol” i „Koło fortuny”

„Big Brother” jest kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Między innymi od lutego 2017 roku TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).

Polsat wiosną 2017 roku pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto przejął po TVN prawa do „Tańca z gwizdami” i od wiosny 2014 roku zrealizował dziewięć edycji tego show (dziesiąta jest w planach).

Z kolei TVP2 od jesieni 2017 roku w odświeżonej formule emituje kultowy teleturniej „Koło fortuny”, który wcześniej był obecny w ramówce stacji w latach 1993-1998 i 2007-2009. Z kolei wiosną br. Dwójka reaktywowała muzyczny program „Szansa na sukces” (poprzednio emitowany w latach 1993-2012), a także talk-show „Europa da się lubić” (2003-2008).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Powstanie kolejna edycja show „Big Brother”. Emisja jesienią w TVN7

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dudek
BB teraz to taki bardzo ubogi krewny Warshaw Shore
41 8
odpowiedź
User
iksiński
Szkoda pieniędzy - przy tych nakładach można było wyprodukować pół ramówki - patrz TTV ale zapewne obiekt, scenografia, technologia muszą się zamortyzować.
44 2
odpowiedź
User
Ewa
Nie posiadam się z radości na kolejny sezon tego zaiste zacnego reality show. Program daje sporo do myślenia. Uczy, bawi, edukuje, ale przede wszystkim pokazuje jak wygląda codzienne życie obcych sobie uczestników. Są łzy smutku, ale i radości. Właściwie sama nie wiem dlaczego to oglądam.
13 32
odpowiedź
User
Kamil
Big Brother to porażka dla TVN 7 i oglądalność. Pozdrawiam
34 9
odpowiedź
User
really?
Po co?
30 4
odpowiedź