Nowa era reklam opartych na sztucznej inteligencji Google

W czasie wtorkowej konferencji Google Marketing Live zaprezentowane zostały najnowsze rozwiązania Google dla przedsiębiorców i przedsiębiorczyń. Nowości oparte są na sztucznej inteligencji, a wśród nich m.in. możliwość generowania zdjęć produktów przy pomocy AI w ramach narzędzia Product Studio; Merchant Center Next dla mniejszych i początkujących sprzedawców i sprzedawczyń; oraz automatyzacja tworzenia kampanii w Google Ads.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Nowa era reklam opartych na sztucznej inteligencji Google

Podczas pierwszej konferencji Google Marketing Live w 2013 rok, biznes oraz branża reklamowa przechodziły dynamiczne zmiany za sprawą wzrostu popularności urządzeń mobilnych. Obecnie podobna zmiana zachodzi pod wpływem sztucznej inteligencji, która już od dawna działa w wielu narzędziach Google dla przedsiębiorców, m.in. w Google Ads. Nowości Google, ogłoszone w tym roku podczas Google Marketing Live, pokazują, jak rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może obecnie ułatwić działanie biznesom, a szczególnie mniejszym przedsiębiorcom.

Tworzenie obrazów produktów przy użyciu sztucznej inteligencji

Najnowsze rozwiązanie Google, Product Studio, dzięki wykorzystaniu AI, pozwoli przedsiębiorcom tworzyć unikalne, dopasowane zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości bez konieczności organizowania sesji zdjęciowych, które wiążą się z dodatkowymi kosztami i są często czasochłonne.

Wśród funkcji narzędzia znajdują się m.in.:●    Dodawanie niestandardowych scenerii: Product Studio umożliwia tworzenie nowych obrazów dla produktów w zależności od potrzeb, szczególnie gdy chodzi np. o zmianę pory roku na zdjęciu, dostosowanie zdjęcia do innej kampanii czy chęć sprawdzenia, w jakiej scenerii produkt będzie wyglądał lepiej. Na przykład firma, która zajmuje się pielęgnacją skóry może stworzyć specjalną sesję swojego produktu, opisując, że produkt ma być „otoczony brzoskwiniami, z tropikalnymi roślinami w tle”, a sztuczna inteligencja wygeneruje takie tło dla produktu.

●    Usuwanie rozpraszającego tła produktu: w Product Studio firmy mogą szybko pozbyć się nawet złożonego tła i przedstawić produkty na białym tle.

●    Szybkie zwiększanie rozdzielczości: Product Studio daje możliwość poprawy rozdzielczości obrazów bez konieczności przeprowadzenia kolejnej produktowej sesji fotograficznej.

Product Studio dostępne będzie bezpośrednio w Merchant Center Next. Funkcje te będą również dostępne dla sprzedawców korzystających z aplikacji Google i YouTube w Shopify.

Ułatwienie firmom zamieszczania informacji w Google

Liczba firm korzystających z Merchant Center podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat. Merchant Center Next to uproszczona wersja platformy, ułatwiająca mniejszym sprzedawcom rozpoczęcie i rozwój działalności oraz znajdowanie klientów online. Nowa wersja platformy pomoże przede wszystkim automatycznie skonfigurować informacje o produktach na podstawie witryny sprzedawcy, przejrzeć wszystkie swoje produkty w sklepie online i stacjonarnym w jednym kompleksowym widoku, a także wygodniej sprawdzać statystyki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/google-pomoze-rozpoznac-obrazy-generowane-przez-sztuczna-inteligencje,7169653134600321a ##

Kompleksowe zarządzanie za pośrednictwem czatu

Google Ads zyskają nową funkcję konwersacji w języku naturalnym, która znacznie przyspieszy tworzenie kampanii w wyszukiwarce. Po dodaniu preferowanej strony docelowej w Google Ads, sztuczna inteligencja stworzy jej podsumowanie, a następnie wygeneruje trafne i skuteczne słowa kluczowe, nagłówki, opisy, obrazy oraz inne przydatne elementy dla kampanii w wyszukiwarce. Wszystkie przygotowane materiały i wskazówki można oczywiście przejrzeć i edytować przed wdrożeniem. Kampanie będzie można więc stworzyć podczas rozmowy na czacie.

Ulepszone kampanie Performance Max dzięki AI

Kampanie Performance Max to jeden z przykładów jak sztuczna inteligencja już teraz pomaga w biznesie. Generatywna AI wprowadzona do kampanii Performance Max jeszcze bardziej ułatwi tworzenie niestandardowych reklam i skalowanie ich za pomocą kilku kliknięć. Po podaniu adresu witryny, Google AI zacznie „uczyć się” o analizowanej marce, aby następnie wypełnić kampanię tekstem, grafikami i innymi propozycjami, które pozwolą firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Funkcja ta będzie też dostępna w nowej konwersacyjnej wersji Google Ads.

grafika

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/privacy-sandbox-google,7169651564185217a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa