Nowa forma spamu

1,2 mld spimów w tym roku

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pojawiła sie nowa forma spamu - spim, kierowana jednak nie w stronę klientów poczty elektronicznej, a użytkowników komunikatorów internetowych. Coraz bardziej szczegółowe filtry poczty oraz duże zainteresowanie komunikatorami, kierują osoby wysyłające spam (spim) w stronę nowego medium, podaje serwis pclab.

Według badań firmy Radicati Group, w zeszłym roku wysłano za pomocą komunikatorów około 582 mld wiadomości. Wśród nich około 400 mln było spimem. W tym roku spimmerzy maja być o wiele bardziej aktywni. Ocenia się, że w komunikatorach pojawi się w 2004 roku blisko 1,2 mld przesyłek zaliczanych do spimu.

Tak jak w przypadku spamu, spimmerzy liczą na odpowiedź części „atakowanych” przez siebie internautów. Nawet jeśli odpowiada tylko niewielka procentowo liczba osób, interes wydaje się być opłacalny, pisze BBC.

Serwis, niczym wujek Dobra Rada, podaje kilka przykładów zachowań, które powinny pomóc uporać się z tym zjawiskiem, przynajmniej do czasu kiedy powstaną odpowiednie narzędzia chroniące komunikatory. Nie należy akceptować połączeń z osobami nieznanymi, ani tym bardziej odbierać przesyłanych od nich plików. Konieczne jest też posiadanie aktualizowanego na bieżąco oprogramowania antywirusowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu