SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa odsłona WP.pl krytykowana przez internautów. „Rewolucja budzi emocje, testy wypadły pozytywnie”

Udostępniona w poniedziałek nowa strona główna WP.pl spotkała się z wieloma krytycznymi opiniami użytkowników. - Każda rewolucyjna zmiana budzi emocje - tłumaczy rzeczniczka portalu, dodając, że testy zmodyfikowanej odsłony pokazały, że odpowiada ona na nowe sposoby korzystania z serwisów przez internautów.

Od poniedziałku WP.pl ma diametralnie zmienioną stronę główną: wraz z nowym logo pojawił się układ oparty nie na linkach tekstowych, lecz „kafelkach” graficznych pogrupowanych w obszary dotyczące głównych dziedzin tematycznych.

- Z całych sił pracowaliśmy nad tym, by oderwać się od myślenia o stronie głównej przez pryzmat linków, czyli od schematu mającego już ponad 15 lat. Udało nam się stworzyć stronę, która ma trzy cechy charakterystyczne Jest szybka i newsowa, opiniotwórczo-magazynowa i, gdy trzeba, jest jak telewizja - mówiąca żywym, efektowym montażem obrazu - tłumaczył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. strategii. - Złamaliśmy niektóre stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować nasze treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Wyraźnie, z rozmachem, z nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami. Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i  będą czuli, że są w centrum wydarzeń - dodał Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu w firmie.

W ciągu pierwszego dnia działania nowej strony głównej na facebookowym fanpage’u WP.pl i pod artykułem opisującym zmiany na portalu pojawiło się około 400 opinii, w zdecydowanej większości krytycznych (poniżej prezentujemy wybrane komentarze z Facebooka). Internauci uważają, że strona główna w nowej wersji jest mniej czytelna i słabo uporządkowana i o ile nieźle prezentuje się na smartfonach i tabletach, o tyle zdecydowanie gorzej wypada na komputerach. Z powodu zalewu negatywnych komentarzy ich dodawanie było przez kilka godzin zablokowane pod tekstem na WP.pl.

- Każda rewolucyjna zmiana budzi emocje. Wśród kilku milionów użytkowników, którzy dzisiaj zobaczyli nową stronę, nowe logo i nową kampanię, znaleźć można również i krytyków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Halicka, rzeczniczka prasowa Grupy Wirtualna Polska. - Cieszą nas dość jednoznacznie pozytywne komentarze ekspertów. Mnóstwo satysfakcji dają pozytywne opinie użytkowników. Ważna jest też dla nas konstruktywna krytyka, która zawsze wskazuje, w jakim kierunku  możemy się zmienić - zaznacza.

Halicka podkreśla, że nowa strona główna przed wdrożeniem została wielorako przetestowana i zbadana (zarówno jej wersja desktopowa, jak i mobilna): z użyciem tradycyjnych narzędzi pomiaru, w testach A/B i focusach. - Nasze badania użyteczności pokazały, że przyzwyczajenia użytkowników radykalnie się zmieniają. Mobile i serwisy społecznościowe sprzyjają np. scrollowaniu. Odbiór nowej strony głównej był bardzo pozytywny - dodaje rzeczniczka Grupy WP.

WP.pl promuje swoją nową wersję w kampanii pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (zobacz reklamy). Portal zachęca użytkowników do włączenia się do tej akcji. - Można do nas przesyłać zdjęcia, filmy, informacje, które, zdaniem internautów, powinna zobaczyć cała Polska. Najciekawsze materiały, podpisane nickiem lub imieniem i nazwiskiem, znajdą się w serwisach internetowych WP - zapowiada Katarzyna Halicka.

W maju br. WP.pl odwiedziło 11,52 mln internautów (real users), którzy wykonali 1,93 mld odsłon, a każdy spędził w nim średnio 5 godzin i 28:32 minuty, natomiast sama strona główna portalu miała 8,75 mln użytkowników, 668 mln odsłon oraz godzinę i 31:15 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona WP.pl krytykowana przez internautów. „Rewolucja budzi emocje, testy wypadły pozytywnie”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ppp0912
jak to zwykle bywa każda zmiana budzi emocje - zazwyczaj negatywne z czasem okazuje sie inaczej
odpowiedź
User
z wp od poczatku
jak wszystko inne w Polsce, i w tym przypadku tandeta zwyciezyla- takie drugie 02. o moj koniec z wp...
odpowiedź
User
Arczi
ja uwazam, ze to co zrobili z WP to sukces - tworcy pudelka upodobnili portal do tego serwisu. dobra robota.
odpowiedź