SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Jaka to melodia?” zbuduje widownię „Wiadomościom”. Robert Janowski: stoczyliśmy wojnę i wygraliśmy

W poniedziałek 28 sierpnia br. stacja TVP1 rozpocznie emisję nowych odcinków teleturnieju „Jaka to melodia?” o nowej porze - o godz. 18.55, czyli tuż przed „Wiadomościami”. Producentem pozostaje Media Corporation, a program nadal poprowadzi Robert Janowski.

Stare studio "Jaka to melodia?", fot. I. Sobieszczuk/TVPArticle

W połowie czerwca magazyn „Flesz” poinformował, że prowadzący teleturniej „Jaka to melodia?” w TVP1 Robert Janowski rozstaje się z Telewizją Polską, ponieważ nadawca zmienia formułę, dodając do repertuaru m.in. pieśni patriotyczne. Niektóre media, przedrukowując wiadomość z „Flesza”, podawały informację o całkowitym zdjęciu „Jaka to melodia?” z anteny. Biuro prasowe TVP zaprzeczyło wówczas doniesieniom o usunięciu teleturnieju z ramówki.

Nadawca poinformował, że przejął prawo do realizacji formatu „Name That Tune”, na podstawie którego powstaje teleturniej „Jaka to melodia?”. Telewizja Polska chciała produkować teleturniej samodzielnie, bez udziału Media Corporation. TVP nie nabyła jednak praw do nazwy „Jaka to melodia?” (prawa posiada Media Corporation), to znaczy, że musiałaby wprowadzać na antenę teleturniej inaczej nazwany.

Jednocześnie TVP złożyła Robertowi Janowskiemu propozycję dalszej współpracy przy teleturnieju, ale na nowych warunkach. Janowski zaprzeczył, że negocjuje z nadawcą publicznym i podtrzymał wolę dalszej pracy przy teleturnieju, ale na warunkach przedstawionych przez Media Corporation.

Finalnie jesienią „Jaka to melodia?” znajdzie się w ramówce Jedynki. Nadawca nie zmieni nazwy, ani prowadzącego. Program będzie emitowany o nowej porze - codziennie o godz. 18.55, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wiadomości”. Produkcja ma być realizowana w jakości HD.

Jedynka zwiększa też liczbę premierowych odcinków i będzie pokazywać teleturniej także w soboty i niedziele (dotychczas „Jaka to melodia?” emitowano w dni powszednie, tuż po "Teleexpressie").

- Stoczyliśmy (…) wojnę o teleturniej „Jaka to melodia?” i wygraliśmy. Program zostaje w niezmienionej formule, producent Media Corporation nadal będzie czuwał nad jakością, a i prowadzący, oprócz kilku dodatkowych siwych włosów, też wciąż ten sam. Jedyna zmiana, dobra zmiana, to nowy sezon w systemie HD - napisał na swoim fanpage’u Robert Janowski.

Wcześniej prezes TVP Jacek Kurski zapowiedział, że jesienią teleturniej będzie produkowany wewnętrznie, a zmianę określił jako „sukces swojej prezesury”.

Program od 1997 roku realizuje na zlecenie nadawcy firma Media Corporation. TVP chciała przeniesienia Janowskiego z kontraktu (podpisywanego z Media Corporation) na etat w spółce.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Jaka to melodia?” zbuduje widownię „Wiadomościom”. Robert Janowski: stoczyliśmy wojnę i wygraliśmy

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Babcia Mówi
Czyli finansowo wszystko po staremu. A czy jtm cokolwiek zbuduje to się okaże.
odpowiedź
User
rynienka
To nie jest dobra pora na emisję "Jakiej to melodii?" - TVP2 nadaje wtedy "Jednego z dziesięciu" i nie zapowiada się, aby miało się to zmienić, a w przypadku tych dwóch programów duże grono odbiorców jest zbieżne. Oglądalność obu programów może polecieć w dół, zamiast rosnąć, chociaż "1 z 10" raczej mniej niż kolegi z siostrzanego kanału. Przynajmniej mam taką nadzieję.
Wyjściem z sytuacji byłoby przesunięcie "1 z 10" na 19:25. Obecnie temu programowi rośnie widownia, bo ludzie mają dość oglądania wiecznych sporów politycznych w serwisach informacyjnych i wolą sprawdzić swoją wiedzę, jak i dowiedzieć się czegoś nowego. Ta zmiana mogłaby podnieść mu widownię - wtedy konkuruje tylko z "Wiadomościami", a nie z "Faktami" i "Wydarzeniami" naraz.
odpowiedź
User
Świnja
No na pewno "Jaka to melodia" zbuduje oglądalność "Wiadomościom". Jak ktoś dziś ich nie ogląda, to nadal nie będzie oglądał, tylko po prostu po zakończeniu teleturnieju przełączy na inny kanał. Już prędzej melodia straci widzów w tym paśmie. Kto to widział, żeby jedyny gatunek jaki da się oglądać w TVP czyli teleturnieje konkurowały ze sobą? W tygodniu "Jeden z dziesięciu", a w soboty "Postaw na milion". Emisja o 18.55 jest bez sensu.
odpowiedź