Nowa strategia Grupy PZU. “Większa dywersyfikacja przychodów z inwestycji”

Grupa PZU przygotowuje długookresową strategię, w tym także inwestycyjną, którą zamierza przedstawić w listopadzie tego roku. Jej celem jest m.in. większa dywersyfikacja przychodów z inwestycji, poinformował prezes Andrzej Klesyk.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"To, co nasz czeka, to opracowanie długookresowej strategii inwestycyjnej. Musimy zmienić jej założenia, bo obecna struktura to nie jest najwyższa światowa klasa. To jest w ogóle jeden z elementów strategii tego zarządu"- powiedział Klesyk dziennikarzom.

"Ostatecznie będzie to w okolicach listopada" - dodał, zapytany o termin jej publikacji.

Przychody z działalności inwestycyjnej spadły do 895 mln zł w I półr. z 995 mln zł rok wcześniej. Wynik na działalności lokacyjnej spadł odpowiednio: do 1079 mln zł z 1262 mln zł.

Na koniec I półrocza w aktywach grupy 75% stanowiły dłużne papiery wartościowe, ponad 11% instrumenty kapitałowe (akcje, jednostki TFI).Rok wcześniej było to odpowiednio: 84% i 11%. Do 12,4% z 3,5% wzrósł udział innych aktywów (pożyczki, instrumenty pochodne, operacje sell-buyback).

"Jednym z moich celów jest to, by pokazać, że PZU to nie tylko największa grupa ubezpieczeniowa, ale również największy asset management w Polsce" - powiedział Ryszard Trepczyński, odpowiedzialny za inwestycje w grupie.

Aktywa grupy na koniec czerwca wyniosły 57,3 mld zł wobec 47,6 mld zł rok wcześniej. Aktywa finansowe wyniosły 51,1 mld zł wobec 42,2 mld zł rok wcześniej.

Zapytany o ewentualne akwizycje na rynku spółek zarządzających aktywami, Klesyk powiedział, że nie wyklucza takiej transakcji. Nie podał jednak żadnych szczegółów.

"Jako grupa zarządzamy aktywami o wartości 70 mld zł. To bardzo ciekawy obszar i nie wykluczam, że interesujemy się takimi podmiotami" - powiedział Klesyk.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"