Nowe opcje komunikacji w Instragramie dla młodych użytkowników (wideo)

Serwis Instagram udostępnił użytkowników nowe funkcje komunikacyjne. Pozwalają one na łatwe wymienianie się informacjami tekstowymi pomiędzy znajomymi i grupami znajomych, a także dzielenie się zdjęciami. Nowe rozwiązania mają przyciągnąć do platformy młodych ludzi i stawić czoło rosnącej konkurencji ze strony Snapchata.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Nowe opcje komunikacji w Instragramie dla młodych użytkowników (wideo)

Na oficjalnym blogu Instagram informuje, że nowe funkcje dotyczą platformy Direct, uruchomionej w 2013 r. i służącej do udostępniania wybranym użytkownikom określonych treści, na przykład żartów, rodzinnych filmów czy zdjęć. Instagram przypomina, że obecnie z Direct korzysta 85 z 300. mln użytkowników serwisu.

Dzięki wprowadzonym obecnie opcjom możliwe jest łatwiejsze prowadzenie rozmów na żywo pomiędzy pojedynczymi użytkownikami Instagrama, a także wewnątrz utworzonych grup. Prostsze ma być także udostępnianie określonym znajomym treści pojawiających się na tablicy użytkownika.

Instagram nie ukrywa, że wprowadzone przez niego nowości w segmencie komunikacji są adresowane przede wszystkim do grupy młodych użytkowników. Okazuje się, że to właśnie oni najchętniej wykorzystują media społecznościowe do wzajemnych kontaktów, a nie do przeglądania treści zamieszczanych w serwisach. Ze statystyk wynika, że ok. 40 proc. komentarzy zamieszczanych obecnie na Instagramie dotyczy kont innych użytkowników, a internauci najchętniej oznaczają w serwisie materiały umieszczone tam przez ich znajomych.

Instagram podkreśla, że kwestie prywatności związane z nowymi funkcjami komunikacyjnymi są takie same jak w wypadku innych opcji. Oznacza to, że jeśli konto użytkownika ma status prywatny, to wysyłane z niego wiadomości będą docierały jedynie do odbiorców, którzy śledzą dany profil.

grafika

Obserwatorzy rynku internetowego uważają, że ostatni ruch Instagrama wynika z konieczności przyciągnięcia do platformy użytkowników młodej generacji, którzy coraz częściej poszukują nowych platform służących do wzajemnych kontaktów. Przykładem jest Snapchat, który wg szacunków ma obecnie ok. 100 mln użytkowników i liczba ta stale rośnie.

Instagram został w 2012 r. zakupiony przez Facebooka za ok. 1 mld dol. Obecnie serwis liczy ok. 300 mln użytkowników, a według IQS zna go 54 proc. Polaków, lecz tylko co trzeci potrafi określić do czego służy ta platforma (więcej informacji tutaj).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady