Shopee i e-sklep Sinsay z dużymi wzrostami, Allegro i Vinted przyciągają na najdłużej (TOP platform e-commerce)

Wśród platform e-commerce w Polsce zdecydowanym liderem zasięgowym jest Allegro. Shopee zyskało ponad 1 mln użytkowników, przekraczając poziom 10 mln, a w e-sklepie Sinsay przybyło 2,2 mln internautów. Na Allegro odwiedzający spędza średnio ponad półtorej godziny, a na Vinted ponad godzinę.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W marcu br. Allegro jako strona www i aplikacja mobilna zanotowało 22,03 mln użytkowników i 73,49 proc. zasięgu. Odwiedzający spędził na platformie średnio godzinę, 45 minut i 26 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro jest liderem w każdej z tych statystyk, największą przewagę ma pod względem zasięgu, kolejne platformy e-commerce’owe mają dwa razy mniej użytkowników. Chiński Aliexpress odwiedziło 11,59 mln polskich internautów (dało to 38,65 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 22 minuty i 36 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-jaka-oplata-za-dostawe-za-pobraniem-allegro-smart,7170002407159425a ##

Sklep internetowy Media Expert w wersji przeglądarkowej zanotował 10,73 mln użytkowników, 35,79 proc. zasięgu oraz 5 minut i sekundę średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a obecne na polskim rynku od jesieni ub.r. Shopee - 10,18 mln internautów, 33,96 proc. zasięgu oraz 24 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei platformę Vinted odwiedziło 7,95 mln użytkowników (26,53 proc. zasięgu), spędzając średnio godzinę, 27 minut i 50 sekund.

Drugą połowę rankingu w całości tworzą platformy e-commerce’owe pojedynczych sieci handlowych. E-sklep RTV Euro AGD zanotował 7,88 mln odwiedzających, 26,3 proc. zasięgu oraz 5 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-przed-e-zakupami-sprawdza-opinie-o-sklepie-jak-porownac-ceny,7170006175102593a ##

Minimalnie mniejsze zasięgi miały kolejne dwie platformy. Empik i Rossmann w internecie zanotowały po 7,87 mln użytkowników i 26,24 proc. zasięgu, w pierwszej platformie przeciętny czas korzystania wyniósł 5 minut i 49 sekund, a w drugiej - 7 minut i 32 sekundy.

Aptekę internetową DOZ odwiedziło 7,08 mln internautów (23,63 proc. zasięgu), spędzając średnio 2 minuty i 59 sekund. Natomiast sklep internetowy marki odzieżowej Sinsay (należącej do grupy LPP) zanotował 6,7 mln użytkowników, 22,36 proc. zasięgu oraz 6 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-wyprzedzilo-onet-olx-z-duzym-wzrostem-mediapanel-z-marca,7170004859881601a ##

grafika

W porównaniu z lutym br. Allegro zyskało 264,4 tys. użytkowników (to 1,2 proc. w górę), a średni czas spędzony na platformie przez odwiedzającego wydłużył się o 4 minuty i 58 sekund (4,9 proc.).

Dużo wyższe wzrosty osiągnęły dwie inne platformy. Na Shopee liczba użytkowników zwiększyła się o 1,07 mln (11,8 proc.), przekraczając poziom 10 mln, a przeciętny czas korzystania - o 4 minuty i 43 sekundy (23,8 proc.). Natomiast na Sinsay.com przybyło 2,24 mln internautów (50,3 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 30 sekund (7,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-placic-bezpiecznie-za-zakupy-w-internecie-platnosc-za-pobraniem-najbezpieczniejsza-przy-e-zakupach-co-to-jest-pay-by-link,7169874279159937a ##

Na DOZ liczba użytkowników poszła w górę o 659,7 tys. (10,3 proc.), a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o 45 sekund (20,1 proc.). Vinted zyskało 190,3 tys. internautów (2,4 proc.) oraz 20 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania (30,5 proc.), a platforma Rossmanna - 518,4 tys. użytkowników (7,1 proc.) oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu korzystania (61,4 proc.).

E-sklepy z elektroniką w dół

Zmalały natomiast wyniki sklepów internetowych Media Expert i RTV Euro AGD. Pierwszy stracił 556,6 tys. użytkowników (4,9 proc.) i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,7 proc.), a drugi - 247,5 tys. odwiedzających (3 proc.) i 69 sekund średniego czasu korzystania (2,5 proc.).

Natomiast na platformie Empiku ubyło 51 tys. internautów (0,6 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika zmalał o 40 sekund (10,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"