SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Big Music Quiz” w TVP1 miał o 510 tys. widzów mniej niż w TVP2. 3,92 mln zł z reklam

Prowadzony przez Sławomira Zapałę nowy program „Big Music Quiz” oglądało średnio 1,27 mln widzów. Pierwsze trzy odcinki pokazane w TVP2 śledziło 1,60 mln widzów, a po przeniesieniu show do TVP1 jego widownia spadła o 510 tys. oglądających. Wpływy z reklam wyniosły 3,92 mln zł.

Article

Nowe muzyczne show „Big Music Quiz” zadebiutowało na antenie TVP2 w niedzielę, 11 marca br. o godz. 20.05. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków formatu (pokazanych do 25 marca br.) wyniosła 1,60 mln osób, co przełożyło się na 9,34 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Jak już informowaliśmy, pod koniec marca br. Telewizja Polska zdecydowała się na przeniesienie muzycznego formatu do TVP1. Wraz z transferem miała być również zmieniona nazwa show na „Sławomir Big Music Quiz”, ale ostatecznie pozostano przy pierwotnym tytule.

Pierwszy odcinek w Jedynce pokazano w niedzielę wielkanocną. Była to specjalna emisja, którą śledziło 1,82 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 13,16 proc., 10,16 proc. i 12,10 proc. udziału.

Od 6 kwietnia TVP1 rozpoczęła już regularne nadawanie „Big Music Quiz” w piątki o godz. 21.35. Średnia widownia pozostałych ośmiu odcinków pokazanych w tym paśmie (do 25 maja) wyniosła 1,09 mln oglądających, co dało stacji odpowiednio 8,60 proc., 8,58 proc. i 8,44 proc. udziału.

Oznacza to, że show Sławomira Zapały po przeniesieniu z TVP2 do TVP1 straciło 510 tys. widzów, ale jego rynkowe udziały spadły nieznacznie (w analizie pod uwagę nie został wzięty odcinek wielkanocny, emitowany wyjątkowo zupełnie w innym paśmie).

Średnia widownia wszystkich dwunastu premierowych odcinków programu na obu antenach wyniosła 1,27 mln osób, co przełożyło się na 9,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+, 8,91 proc. w 16-49 oraz 8,90 proc. w grupie 16-59.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół premierowych odcinków cyklu zarówno w Dwójce jak i Jedynce wyniosły 3,92 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Program „Sławomir Big Music Quiz” oparty jest na francuskim formacie „Le Grand Blind Test”. Producentem show jest Endemol Shine Polska. W każdym odcinku rywalizują ze sobą dwie czteroosobowe drużyny, złożone z aktorów, wokalistów i celebrytów. Rywalizują oni w rozpoznawaniu tytułów piosenek oraz odpowiadaniu na pytania dotyczące np. ciekawostek związanych z muzyką, polskich artystów czy popularnych płyt muzycznych

Gospodarzem muzycznego show jest Sławomir Zapała, aktor i piosenkarz, znany z wylansowania przeboju „Miłość w Zakopanem”.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Big Music Quiz” w TVP1 miał o 510 tys. widzów mniej niż w TVP2. 3,92 mln zł z reklam

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolec
Cześć tu Sławomir
odpowiedź
User
misja
Jakaś nagroda należy się temu, kto przeniósł program i zmniejszył jego oglądalność, czyli zwiększył misyjność.
odpowiedź
User
Tomekk
Spodziewałem się takiego obrotu sprawy ze spadnie oglądalność jakby nie było jest to duży spadek ogladalnosci
odpowiedź
User
mon
Zamiast promować czytelnictwo w Polsce, TVPiS puszcza takie gnioty. Wiele jest takich bezwartościowych programów w TVPiS. Najgorsze jest to, że trzeba za to płacić. W cenie abonamentu tj ok 22 zł można kupić kilka książek "z drugiej ręki" albo nowe w promocji w marketach oraz za darmo można wypożyczyć z biblioteki. W TVP kultura jest program o książkach ale prezentowane tytuły nie zachęcają do czytania.
odpowiedź
User
pro
zarąbisty format, po co to było przenosić
odpowiedź