SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Klan” stracił widzów. TVP1 wiceliderem rynku

Nowy sezon serialu „Klanu” oglądało średnio 1,08 mln osób. W porównaniu do całego poprzedniego sezonu produkcja zanotowała spadek oglądalności - zarówno widowni jak i rynkowych udziałów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

serial "Klan", fot. TVP Article

Średnia widownia pierwszych szesnastu odcinków kolejnej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 24 września 2018 roku wyniosła 1,11 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 12,50 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,77 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 8,81 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 14 września. Śledziło go średnio 1,33 mln osób.

Spadek oglądalności nowego sezonu

Dla porównania, średnia widownia odcinków telenoweli w całym sezonie 2017/2018 wyniosła 1,64 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 14,56 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,19 proc. w grupie 16-59. „Klan” pokazywany był wówczas też od poniedziałku do piątku o godz. 17.55, ale od marca br. piątkowe emisje zastąpiła telenowela „Leśniczówka”.

Oznacza to, że nowe odcinki straciły 530 tys. oglądających. Spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji nowego sezonu „Klanu” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie jest Polsat (12,85 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), trzecia - TVP2 (11,10 proc.;gł. „Panorama”), a czwarty - TVN (10,35 proc.; gł. „Szpital”).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje miejsce trzecie.

„Klan” to polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił widzów. TVP1 wiceliderem rynku

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
spoko
Spokojnie jak na wojnie. Poczekajcie na wyniki tego tygodnia. Zimno przyszło, dziadki wrócili z działek, Klan wróci na pierwszą pozycję. Martwcie się o Pułapkę i Diagnozę.
28 29
odpowiedź
User
Pl
Najgorszy polski serial.
Tragedia, ostatnio obejrzałem jeden odcinek i fabularnie i realizacyjnie paradokumenty stoją na wyższym poziomie
29 20
odpowiedź
User
Mmm
Klan to przestarzała produkcja amatorska, więc taki wynik to i tak sukces
24 17
odpowiedź
User
iksiński
Czyli taki Klan ma wyższą widownię w 4+ niż nowości rozrywkowe Polsatu typu All together now czy World od dance
21 14
odpowiedź
User
kolis
A wy dalej porównujecie wrzesień z całym rokiem. I tylko w produkcjach TVP
27 13
odpowiedź