SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,2 mln widzów drugiego sezonu „Leśniczówki”. TVP1 przegrała z TVP2 i TVN

Drugi sezon „Leśniczówki” oglądało średnio 1,17 mln osób. W porównaniu do całego pierwszego sezonu produkcja zanotowała wzrost widowni oraz spadek rynkowych udziałów. TVP1 w czasie nadawania telenoweli zajęła trzecie miejsce w rynku tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 5,63 mln zł.

Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września do 19 grudnia 2018 roku wyniosła 1,17 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 7,55 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 5,50 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja aktualnie emitowana była od poniedziałku do środy o godz. 20.30.

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 18 grudnia. Śledziło go średnio 1,50 mln osób.

Wzrost widowni przy automatycznym spadku udziałów

Średnia oglądalność 28 premierowych odcinków pierwszej edycji telenoweli (wyemitowanych w okresie od 2 marca do 1 czerwca br. w innym czasie antenowym - w piątki o godz. 18.00 i 18.25) wyniosła 1,04 mln widzów, co przełożyło się na 10,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,33 proc. w grupie 16-59.

Oznacza to, że nowe odcinki zyskały 130 tys. oglądających. Z drugiej strony wyraźnie spadły rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych. Taka sytuacja wynika z tego, że serial emitowany był teraz w zupełnie innym paśmie (od poniedziałku do środy w prime-time więcej widzów ogląda telewizję niż w piątkowym access prime-time).

TVP1 w czasie emisji telenoweli zajęła trzecie miejsce w całym rynku telewizyjnym. Pierwsza lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP2, która nadawała wtedy bloki reklamowe oraz kilkuminutowe kulisy swoich seriali, co dało jej 14,92 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN (gł. „Na Wspólnej”; 11,84 proc.), a czwarte - Polsat (gł. filmy fabularne, serial „Ślad” oraz „Śpiewajmy razem. All Together Now”; 7,23 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka była ostatnia.

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków cyklu wyniosły 5,63 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Dołącz do dyskusji: 1,2 mln widzów drugiego sezonu „Leśniczówki”. TVP1 przegrała z TVP2 i TVN

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wdse
Leśna klapa to pogrzebowa tandeta.
odpowiedź
User
Karol
To musi być niezły dzban jak przegrywa z blokiem reklamowym na TVP2.
odpowiedź
User
Mirek
Jeżeli średnio miał 1,1 mln. a w ostatnim tygodniu już dobija do 1,5 mln. co widać na wycinku, to oznacza że całkiem dobrze organicznie przyrasta. Nie ma tu zestawienia ale na początku emisji musiał startować z wynikami poniżej 1 mln. Pytanie ile w tym samym czasie przyrosło Na wspólnej, Śladowi czy W rytmie serca.
odpowiedź