SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wojenne dziewczyny” straciły 510 tys. widzów. 4,16 mln zł z reklam

Drugi sezon historycznego serialu „Wojenne dziewczyny” oglądało średnio 2,02 mln osób, o 510 tys. widzów mniej niż pierwszą edycję pokazywaną rok temu. Produkcja dała TVP1 pozycję wicelidera całego rynku telewizyjnego, a w grupie komercyjnej stacja była trzecia. Wpływy z reklam wyniosły 4,16 mln zł.

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.10, w okresie od 25 marca do 3 czerwca 2018 roku (w dniu premiery i finału pokazano dodatkowy odcinek o 21.00). Średnia oglądalność drugiego sezonu misyjnej produkcji wyniosła 2,02 mln widzów. Przełożyło się to na 13,57 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,18 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek. Przyciągnął on uwagę 2,42 mln osób.

Serial notował o 510 tys. osób niższą widownię niż pierwsza edycja produkcji emitowana wiosną ub.r. Gromadziła ona średnio 2,53 mln widzów, co przełożyło się na 15,69 proc. udziału w grupie 4+, 9,51 proc. w grupie 16-49 oraz 12,74 proc. w grupie 16-59.

Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Blondynka 6” śledziło 2,89 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 16,87 proc., 8,50 proc. i 11,15 proc. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-serial-blondynka-sezon-szosty-tvp1

TVP1 w paśmie emisji serialu była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajął Polsat, pokazujący gł. „Kabaret na żywo”, a jego udział ukształtował się na poziomie 14,33 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniły: TVN (gł. reality-show „MasterChef Junior”; 10,54 proc.) i TVP2 (gł. filmy fabularne; 4,76 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy był Polsat, a dalsze miejsca zajęły: TVN, TVP1 i TVP2.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków drugiej edycji historycznej produkcji wyniosły 4,16 mln zł. Dla porównania, pierwsza seria rok temu na reklamach zarobiła 6,55 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W drugim sezonie w postacie trzech głównych bohaterek ponownie wcielają się trzy aktorki młodego pokolenia: Aleksandra Pisula (Marysia), Marta Mazurek (Irka) i Vanessa Aleksander (Ewa). Widzowie w nowych odcinkach zobaczyć mogą również takich aktorów jak: Danuta Stenka, Michał Czernecki, Mateusz Rzeźniczak oraz Joanna Balas.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Dołącz do dyskusji: „Wojenne dziewczyny” straciły 510 tys. widzów. 4,16 mln zł z reklam

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krystyna
Bardzo dobry serial, świetne szczegóły scenografii, kostiumy, bardzo miłe i nieograne młode aktorki. Mam nadzieję że będzie dalszy ciąg tych pomysłowych wojennych przygód. A serial nadaje się na eksport, napewno zagraniczni widzowie chętne takie przygody i dramaty obejrzą.
odpowiedź
User
widz
co to za misja, której nikt nie chce oglądać, a szczególnie młodzi widzowie...
odpowiedź
User
mary
TVP jest niesamowita, to było pasmo sukcesu, Ranczo miało w nim po 6-7 mln widzów. Jak łatwo jest sukces zamienić w klęskę, wystarczy kilka nietrafionych decyzji…
odpowiedź