SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 wyprzedziła Polsat w lutym, TVN liderem w 16-49. „M jak miłość” i skoki na ZIO ratingowymi hitami

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lutym br. została TVP1. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się „M jak miłość” i transmisja olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Kamil Stoch, fot. EurosportArticle

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2018 roku awansowała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2017 roku zmniejszył się o 3,87 proc. i wyniósł 10,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,76 proc. do 10,41 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 9,65 proc., po spadku o 3,11 proc.
 
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,70 proc., po wzroście o 4,82 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 40,04 proc. w lutym 2017 roku do 39,19 proc. w lutym 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 3,76 proc., po spadku o 1,31 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,43 proc.; spadek o 14,04 proc. - największy w top 10), TVP Info (również 3,43 proc.; + 0,88 proc.), TVN7 (3,37 proc.; + 7,67 proc.), TV Puls (3,34 proc.; + 15,97 proc.) i TTV (2,04 proc.; + 22,89 proc. - największy wzrost w top 10).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,08 proc., po wzroście o 1,08 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 7,33 proc. do 11,88 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (7,33 proc udziału; do góry o 2,37 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc.; - 1,39 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 7,28 proc. do 11,59 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 6 lutego oglądało 6,34 mln widzów, co przełożyło się na 39,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z pierwszego olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu, którym miał miejsce w sobotnie popołudnie 10 lutego polskiego czasu. Trwające niemal trzy godziny zawody śledziło średnio 6,33 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 50,46 proc. udziału (8,16 mln w szczytowym momencie przypadającym na skok Stefana Huli). Wydarzenie to relacjonował również Eurosport 1 - na antenie tej stacji konkurs śledziło średnio 1 mln widzów.

Podium uzupełnia transmisja ceremonii kwiatowej po drugim olimpijskim konkursie skoków narciarskich w Pjongczangu z 17 lutego, którego zwycięzcą został Kamil Stoch. Ponad 10 minutową relację śledziło średnio 6,20 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 48,73 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Willingen. Zawody te 4 lutego miały średnio 5,05 mln widzów TVP1 (39,37 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 3 lutego (pokazanego wyjątkowo w przerwie konkursu skoków o 17.05) na antenie tej stacji obejrzało 4,70 mln widzów (36,28 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,59 mln widzów (emisja 25; 6. pozycja). W rankingu top 20 najchętniej oglądanych pozycji w zeszłym miesiącu nie zmieściły się konkurencyjne „Wiadomości” TVP1.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Dziewięć lokat należało do programów TVP1, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 wyprzedziła Polsat w lutym, TVN liderem w 16-49. „M jak miłość” i skoki na ZIO ratingowymi hitami

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mon
Sport zawsze wygra z nudnymi i bezwartościowymi serialami oraz programami puszczanymi w kółko w TVP.
odpowiedź
User
prawnik
Sport zawsze wygra z nudnymi i bezwartościowymi serialami oraz programami puszczanymi w kółko w TVP.


Niby masz rację.

Ale jakoś te Igrzyska Olimpijskie wzbudziły dość umiarkowane zainteresowanie. Patrząc po moim wieloosobowym towarzystwie w pracy: mało kto rozmawiał o Igrzyskach. W zasadzie komentowano tylko nieudany konkurs skoków (ten przeciągnięty, gdzie nasi przegrali) i wiadomość z Internetu o dopingu Rosjan.

W sumie niskie zainteresowanie IO potwierdza fakt, że TVP2 z "badziewnymi serialami" ma +4,8%, a TVP1 z IO -3,8%.
W miarę dobre wyniki skoków trochę zaciemniają obraz. Trochę to inaczej wygląda, gdy zauważymy, że to wyniki na poziomie 5 sezonu Rancza...
odpowiedź
User
Eva
M jak Miłość jak zwykle na pierwszym miejscu...
odpowiedź