SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP1 wyprzedziła Polsat w lutym, TVN liderem w 16-49. „M jak miłość” i skoki na ZIO ratingowymi hitami

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lutym br. została TVP1. W grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się „M jak miłość” i transmisja olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Kamil Stoch, fot. Eurosport Article

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2018 roku awansowała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2017 roku zmniejszył się o 3,87 proc. i wyniósł 10,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,76 proc. do 10,41 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 9,65 proc., po spadku o 3,11 proc.
 
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,70 proc., po wzroście o 4,82 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 40,04 proc. w lutym 2017 roku do 39,19 proc. w lutym 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 3,76 proc., po spadku o 1,31 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,43 proc.; spadek o 14,04 proc. - największy w top 10), TVP Info (również 3,43 proc.; + 0,88 proc.), TVN7 (3,37 proc.; + 7,67 proc.), TV Puls (3,34 proc.; + 15,97 proc.) i TTV (2,04 proc.; + 22,89 proc. - największy wzrost w top 10).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,08 proc., po wzroście o 1,08 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 7,33 proc. do 11,88 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (7,33 proc udziału; do góry o 2,37 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc.; - 1,39 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 7,28 proc. do 11,59 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 6 lutego oglądało 6,34 mln widzów, co przełożyło się na 39,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z pierwszego olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu, którym miał miejsce w sobotnie popołudnie 10 lutego polskiego czasu. Trwające niemal trzy godziny zawody śledziło średnio 6,33 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 50,46 proc. udziału (8,16 mln w szczytowym momencie przypadającym na skok Stefana Huli). Wydarzenie to relacjonował również Eurosport 1 - na antenie tej stacji konkurs śledziło średnio 1 mln widzów.

Podium uzupełnia transmisja ceremonii kwiatowej po drugim olimpijskim konkursie skoków narciarskich w Pjongczangu z 17 lutego, którego zwycięzcą został Kamil Stoch. Ponad 10 minutową relację śledziło średnio 6,20 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 48,73 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Willingen. Zawody te 4 lutego miały średnio 5,05 mln widzów TVP1 (39,37 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 3 lutego (pokazanego wyjątkowo w przerwie konkursu skoków o 17.05) na antenie tej stacji obejrzało 4,70 mln widzów (36,28 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,59 mln widzów (emisja 25; 6. pozycja). W rankingu top 20 najchętniej oglądanych pozycji w zeszłym miesiącu nie zmieściły się konkurencyjne „Wiadomości” TVP1.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Dziewięć lokat należało do programów TVP1, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 wyprzedziła Polsat w lutym, TVN liderem w 16-49. „M jak miłość” i skoki na ZIO ratingowymi hitami

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mon
Sport zawsze wygra z nudnymi i bezwartościowymi serialami oraz programami puszczanymi w kółko w TVP.
9 24
odpowiedź
User
prawnik
Sport zawsze wygra z nudnymi i bezwartościowymi serialami oraz programami puszczanymi w kółko w TVP.


Niby masz rację.

Ale jakoś te Igrzyska Olimpijskie wzbudziły dość umiarkowane zainteresowanie. Patrząc po moim wieloosobowym towarzystwie w pracy: mało kto rozmawiał o Igrzyskach. W zasadzie komentowano tylko nieudany konkurs skoków (ten przeciągnięty, gdzie nasi przegrali) i wiadomość z Internetu o dopingu Rosjan.

W sumie niskie zainteresowanie IO potwierdza fakt, że TVP2 z "badziewnymi serialami" ma +4,8%, a TVP1 z IO -3,8%.
W miarę dobre wyniki skoków trochę zaciemniają obraz. Trochę to inaczej wygląda, gdy zauważymy, że to wyniki na poziomie 5 sezonu Rancza...
11 10
odpowiedź
User
Eva
M jak Miłość jak zwykle na pierwszym miejscu...
13 2
odpowiedź
User
Tup
Co ludzie widzą w tym "MjM"? No kur.. co?!
16 5
odpowiedź
User
Doktor Marek
Te badania to tak na serio? Na podstawie dwóch tysięcy oglądaczy? Nawet jeśli, to cieszy spadek TVN24 i wzrost TVP Info i to w Nielsenie, opartym na zaledwie dwóch tysiącach oglądaczy, co jest śmiechu warte.
15 11
odpowiedź
User
Wdse
Nielsen kłamie, bo PiSSowska telewizja nie jest na pierwszym miejscu? :D Taaaak mi przyyykroooo xD
6 13
odpowiedź
User
Tomasz
361 szt widzów więcej miał TVN24 od INFO... Ciekawe, jak to wyliczyli... :D
14 5
odpowiedź
User
Sandzi
Top 20 19:1 TVP miażdży 😎
10 6
odpowiedź
User
Wdse
No i co z tego? W grupie 16-49 kanały TVPiS są regularnie nokautowane. To dowód na to, że prywatny folwark Kurskiego nie stawia na młodego widza. :D
6 7
odpowiedź
User
gość
Koniec skoków i sportu = koniec TVP.
4 8
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing