SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

940 tys. widzów „Top Chefa 8”. Polsat zarobił z reklam 16,61 mln zł

Siódmą edycję reality-show „Top Chef” oglądało średnio 936 tys. widzów, o 440 tys. mniej niż poprzednią edycję widowiska emitowaną jesienią 2016 roku. Program dał Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 16,61 mln zł.

Article

Polsat siódmy sezon „Top Chefa” pokazywał w środy około godz. 21.25, w okresie od 7 marca do 9 maja br. Średnia oglądalność programu wyniosła 936 tys. widzów, co przełożyło się na 7,80 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 9,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,97 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się odcinek produkcji z 28 marca br. Przyciągnął on uwagę 1,04 mln osób.

Dla porównania, specjalna edycja formatu z udziałem gwiazd, nadawana jesienią 2016 roku w środy o 20.40 przyciągała przed telewizory o 440 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 1,38 mln osób, co przekładało się na 9,03 proc. udziału w grupie 4+, 11,49 w 16-49 i 9,78 w 16-59.

Polsat w czasie nadawania najnowszej edycji kulinarnego programu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsza pozycja należała do TVP2, emitującej w tym czasie końcówkę „Na dobre i na złe”, „Na sygnale” i filmy fabularne, co dało jej 12,55 proc. udziału. Druga była TVP1 (gł. widowisko „Wielki test”, filmy dokumentalne i mecze Ligi Mistrzów; 10,99 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN („Agent - Gwiazdy” i początek filmów fabularnych; 7,79 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Polsat wypadł najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów.

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków właśnie zakończonej edycji formatu wyniosły 16,61 mln zł. (dane cennikowe, bez rabatów).

W programie „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizują ze sobą profesjonalni kucharze, którzy wykonują różne zadania. Ocenia ich czteroosobowe jury. Polska wersja reality-show powstała na licencji amerykańskiego programu o tej samej nazwie, który emitowany był w latach 2006-2011. W naszym kraju za jego realizację odpowiada Jake Vision.

Nowym jurorem siódmej edycji show został Robert Sowa. Oprócz niego uczestników ponownie oceniali: Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Wojciech Modest Amaro. Gospodarzem ósmej edycji programu był Grzegorz Łapanowski, który tę rolę pełnił od pierwszej do szóstej serii show. W specjalnej edycji „Top Chef’a” prowadził Maciej Rock.

Właśnie zakończoną edycję „Top Chefa” wygrała Sylwia Stachyra.

W Polsce do tej pory Polsat pokazał sześć edycji kulinarnego show w latach 2013-2016, w których rywalizowali ze sobą kucharze wyłonieni w castingach, a w kolejnej - specjalnej - edycji zatytułowanej „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” uczestnikami byli celebryci.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 940 tys. widzów „Top Chefa 8”. Polsat zarobił z reklam 16,61 mln zł

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolec
za pózno to puszzczali
16 11
odpowiedź
User
Jdu
Tragedia. Wersja z celebrytami zniszczyła ten program. Plus cięcia w realizacji tegorocznej edycji. Oświetlenie, realizacja... marnie! Wszystko płaskie, kartonowa scenografia. Dramat... Tego programu nie da się zrobić w takiej formie. Zniszczony format
22 12
odpowiedź
User
Tup
To wina "Take me out".
18 14
odpowiedź
User
Gość 5
Poprzednie edycję oglądałam, a tej ani jednego odcinka, ponieważ oglądałem Agenta w Tvn, zła pora emisji była.
13 18
odpowiedź
User
Mordor
Chciałabym zauważyć, że przedstawione dane są danymi Live.
Od ponad roku rynek rozlicza się na danych TSV.
9 9
odpowiedź