Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 281 proc.

TVP Sport w pierwszych 155 dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3 oglądało średnio 102 tys. widzów. Było to o 281 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o 405 proc. więcej niż w dniach poprzedzających emisję tego kanału w DVB-T.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tvp-sport-w-naziemnej-telewizji-cyfrowej-mux-3,7171442468264065a ##

Średnia minutowa widownia TVP Sport w okresie od 7 czerwca do 8 listopada tego roku (czyli w pierwszych 155 dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3) wyniosła 102 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,78 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

W porównaniu do analogicznego okresu roku 2017 widownia TVP Sport wzrosła o 280,66 proc. Od 7 czerwca do 8 listopada ub.r. kanał oglądało 27 tys. osób, co przełożyło się na 0,46 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 0,31 proc., a w 16-59 - 0,33 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mundial-rosja-2018-w-tvp-plan-transmisji,7171446427531393a ##

Widownia tego kanału względem okresu poprzedzającego wejście na naziemnej telewizji cyfrowej wzrosła z kolei o 404,50 proc. W okresie od 3 stycznia do 6 czerwca br. (czyli w ostatnich 155 dniach przed wejściem do DVB-T) stację tę śledziło średnio 20 tys. osób, co dało jej odpowiednio 0,30 proc., 0,22 proc. i 0,23 proc. udziału.

grafika

Spośród poszczególnych dni po przejściu do naziemnej telewizji cyfrowej TVP Sport najchętniej oglądany był 1 lipca br., gdzie stacja ta odnotowała historyczny dobowy rekord oglądalności od początku nadawania. Kanał ten śledziło wówczas 421 tys. osób w 4+ (5,55 proc. udziału). Tak wysoki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. 1/8 finału MŚ w piłce nożnej Rosja 2018.

grafika

Biorąc pod uwagę rynkowe udziały TVP Sport w rozbiciu na poszczególne dni widać ogromny wzrost oglądalności tej stacji natychmiast po wejściu na MUX-3. Pod względem dobowego SHR% najwyższy wynik (5,99 proc.) sportowy kanał Telewizji Polskiej osiągnął 16 czerwca.

grafika

Duży spadek oglądalności zanotowała jednak TVP Rozrywka, która zniknęła z naziemnej telewizji cyfrowej. Na przykład w całym maju br. udział tej stacji wyniósł 1,05 proc., a w lipcu br. było to już tylko 0,40 proc.

Dyrektorem TVP Sport jest Marek Szkolnikowski.

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali