SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku

Nowy serial „Za marzenia” oglądało średnio 1,46 mln widzów, o 190 tys. osób więcej niż pokazywane rok temu w tym paśmie „Bake off - Ale ciacho!”. Produkcja dała TVP2 pozycję wicelidera rynku w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,47 mln zł.

Od lewej: Anna Karczmarczyk, Piotr Nerlewski i Maja Bohosiewicz,; fot. Karolina Grabowska - FormaProduction Article

„Za marzenia” na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.50 (pierwsze dwa odcinki pokazano o 21.35), w okresie od 26 lutego do 4 czerwca br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,46 mln osób, co przełożyło się na 11,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,39 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek nowej produkcji - zgromadził on przed telewizorami 3,20 mln oglądających. Drugi w kolejności odcinek obejrzało 2,12 mln osób.

Dla porównania, druga edycja kulinarnego teleturnieju „Bake off - Ale ciacho!” pokazana rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,27 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 10,19 proc., 9,30 proc. i 9,18 proc. udziału. Oznacza to, że nowy serial miał o 190 tys. widzów więcej.

TVP2 w paśmie nadawania nowego serialu zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy gł. „Druga szansa” i „Projekt Lady”, osiągał 12,02 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 10,90 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Teatr TV” i „Warto rozmawiać”; 2,26 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka była trzecia.

Centrum informacji Telewizji Polskiej i Jacek Kurski opublikowali również wyniki produkcji z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych pierwszy odcinek nowego serialu Dwójki zgromadził ponad 3,7 mln widzów, a drugi - 2,7 mln oglądających.

 


 

Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji serialu wyniosły 4,47 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Jak już informowaliśmy jako pierwsi, Telewizja Polska podjęła decyzję o emisji drugiego sezonu serialu „Za marzenia” w jesiennej ramówce. Zdjęcia do nowych odcinków mają ruszyć pod koniec czerwca.

Obyczajowo-komediowa produkcja „Za marzenia” została luźno oparta na debiutanckiej książce Karoliny Frankowskiej „Zaczaruj mnie”. 13-odcinkowy cykl przedstawia losy trójki przyjaciół, którzy przechodzą ze studenckiego życia w dorosłość.

Główne role w serialu grają: Maja Bohosiewicz, Anna Karczmarczyk i Piotr Nerlewski, a obok nich wystąpią m.in.: Katarzyna Figura, Radosław Krzyżowski, Izabela Kuna, Marcin Perchuć, Kamil Kula, Paulina Chruściel, Dominika Gwit, Maciej Radel, Malwina Turek, Mikołaj Cieślak, Piotr Ligieza, Jakub Mazurek, Marcin Bosak i Krzysztof Czeczot.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Pierwszy odcinek znacznie zawyża średnią, Wie ktoś jaką oglądalność miały ostatnie odcinki? Czy były poniżej 600 tysięcy? Czy ktoś wie jaką oglądalność miał wczorajszy finał?
19 3
odpowiedź
User
Wp
Ostatni odcinek 715tys w4+
18 2
odpowiedź
User
Marek
Po co podajecie Twitty Kurskiego? One opierają się o alternatywny pomiar który jest tylko ciekawostka i nie jest uznawany przez rynek.
11 4
odpowiedź
User
Kari
Ostatni odcinek był najlepszy i zakonczenie :D Oby był 2 sezon :)
5 15
odpowiedź
User
Robert
Co za porażka....
12 6
odpowiedź
User
abc
Pierwszy odcinek 3 mln a ostatni 700 tyś. Faktycznie wielki sukces :)
15 4
odpowiedź
User
kozanostra1992
2 główne przyczyny porażki tego gniota to: młodsza i wyjątkowo wkurwiająca Bohosiewiczówna oraz nijaka akacja... adieu gniocie! :P
5 2
odpowiedź
User
NFil
Telewizja Publiczna rozum straciła, gdy zamawia dalej takiego gniota.
6 1
odpowiedź
User
kozanostra1992
2 główne przyczyny porażki tego gniota to: młodsza i wyjątkowo wkurwiająca Bohosiewiczówna oraz nijaka akcja... adieu gniocie!
3 1
odpowiedź
User
Ja
A ja uważam że TVP wyprodukowała w tym sezonie 2 genialne seriale. Odjechane "za marzenia" i nowoczesne " lalapoland". Poszli odważnie i nowatorski. Nie potrafią tych projektów sprzedać - to inna sprawa, ale nowoczesności nikt im nie odmówi.
1 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing