SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Ojciec Mateusz' nie daje szans konkurencji

Drugi sezon emitowanego w TVP 1 serialu "Ojciec Mateusz" wygrywa z propozycjami konkurencyjnych stacji i podnosi widownię Jedynki w porównaniu do zeszłego roku. Cieszy się jednak mniejszą popularnością niż pierwsza seria produkcji.

'Ojciec Mateusz' nie daje szans konkurencji

Dotychczas w niedzielne popołudnia nadano cztery odcinki drugiej edycji "Ojca Mateusza" (trzy pokazano w paśmie o 17.20 i jeden w zeszłą niedzielę o 18.10 w związku z żałobą narodową). Ich średnia oglądalność wyniosła 4,1 mln widzów, a udział TVP 1 w czasie emisji serialu ukształtował się na poziomie 37,92 proc. w grupie 4+ i 33,58 proc. w 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.

To słabsze wyniki niż miały pierwsze trzy odcinki premierowej serii "Ojca Mateusza", które TVP 1 pokazywała w listopadzie i grudniu br. Oglądało je 6,3 mln widzów, a ich udział w rynku wynosił odpowiednio 43,84 proc. w grupie 4+ i 35,87 proc. w grupie 16-49.

ojciecmateusz2009

Mimo spadku widowni, serial poprawia wyniki pasma, w którym jest emitowany. Rok temu w niedziele między 17.20 a 18.05 Jedynkę oglądało bowiem znacznie mniej widzów - 2,39 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 22,44 proc. i 17,21 proc.

Jedynka w czasie emisji drugiej serii "Ojca Mateusza" jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugiej pozycji znajduje się wtedy TVN z udziałem wynoszącym 12,65 proc., który pokazuje filmy fabularne, a raz także nadał "Milionerów". Dalej plasują się: Polsat (10,63 proc.; gł. "Kabaretobranie w Zielonej Górze", "Tylko miłość", "Rodzina zastępcza plus") i TVP 2 (9,52 proc.; gł. reportaże, programy regionalne, "Tancerze").

"Ojciec Mateusz" cieszy się największą popularnością wśród kobiet, telewidzów w wieku powyżej 40. lat, mieszkańców wsi i małych miast i osób z wykształceniem podstawowym oraz wyższym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Ojciec Mateusz' nie daje szans konkurencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl