SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” stracił 460 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję

16. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,65 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 460 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP Article

Premierowe odcinki 16. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 1 września br. Trzy pierwsze oglądało średnio 3,65 mln widzów. Przełożyło się to na 24,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością jak na razie cieszył się drugi odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 3,72 mln oglądających.

Odcinek po odcinku

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

01-09-2016

3 586 928

23,57%

08-09-2016

3 722 523

25,96%

15-09-2016

3 643 681

24,57%

Średnio:

3 649 993

24,66%

Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 460 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki czternastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 4,11 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 26,85 proc. oraz 18,21 proc. udziału.

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” dalej jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”, co przekłada się na 12,58 proc. udziału. Dalej plasują się: TVN („Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 8,95 proc.) oraz TVP2 (program kabaretowy i „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”; 7,28 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej na prowadzenie wysuwa się już jednak Polsat, który ma małą przewagę nad Jedynką. Dalsze miejsca zajmują: TVN i Dwójka.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1 - Ojciec Mateusz 16

3 649 993

24,66%

922 163

16,27%

Polsat

1 861 635

12,58%

960 879

16,95%

TVN

1 324 825

8,95%

629 194

11,10%

TVP2

1 077 329

7,28%

387 977

6,84%

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 10,53 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 460 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ada
OM jest supeeer !
14 14
odpowiedź
User
mps
Tylko wysokie koszty realizacji są supeeer!
20 8
odpowiedź
User
Marian T.
Jak się serial zwraca jeżeli ceny reklam przy Ojcu Mateuszu spadły w ciągu roku o ponad 10 tys zł.
18 9
odpowiedź
User
rrr
Kurski i to schrzani. Nie ma co do tego wątpliwości.
17 14
odpowiedź
User
scep.
Ja nie wierzę w żadne przeprowadzane obecnie badania. Spadła oglądalnośc, bo widocznie miała spaść.
Może chodzi o to , żeby wprowadzić na to miejsce serial swojego pisowskiego producenta.
9 15
odpowiedź