“Ojciec Mateusz” zyskał 600 tys. widzów i zarobił 10 mln zł

Emitowany w TVP 1 piąty sezon „Ojca Mateusza” miał o ponad 600 tys. widzów więcej niż nadawany rok wcześniej trzeci sezon i zdecydowanie pokonał propozycje konkurencji. Nowe odcinki jesienią.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki piątej serii „Ojca Mateusza” oglądało średnio 5 mln widzów przy udziale wynoszącym 32,48 proc. w 4+ i 26,45 proc. w 16-49. To więcej niż rok wcześniej, gdy nadawana wtedy trzecia edycja serialu gromadziła 4,37 mln osób, a jej udział wynosił 29 proc. i 23,28 proc.

W czasie nadawania serialu Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 17,99 proc. znalazł się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej uplasowały się: TVP 2 (12,03 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (10,24 proc.; „CSI: Kryminalne Zagadki Miami” i „Hotel 52”).

Z konkurencją wygrywały też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30. Oglądało je 3,7 mln widzów, co dało TVP 1 31,57 proc. udziału w grupie 4+ i 24,50 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka). Rok wcześniej widownia produkcji w tym paśmie było nieco wyższa – wynosiła 3,79 mln. Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek serialu zajęła TVP 2 z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 13,83 proc. (programy kabaretowe, “Panorama”), a trzecie – TVN (10,94 proc. głównie “Cofnij zegar” i “Wymiatacze”).

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków serialu wyniosły 10 mln zł, dodatkowo przychody z niedzielnych powtórek serialu to 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiej produkcji „Don Matteo”. Serial opowiada o tytułowym ks. Mateuszu (w tej roli Artur Żmijewski), który rozwiązuje zagadki kryminalne. Szósty sezon produkcji TVP 1 ma pokazać jesienią br.

Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku

 

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Profil widowni „Ojca Mateusza”

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej