SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Okładka „Newsweeka” z Misiewiczem i Jakim według koncepcji plakatu teatralnego wbrew woli jego autora

Na okładce nowego numeru „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się fotomontaż z Bartłomiejem Misiewiczem i Patrykiem Jakim według pomysłu z plakatu teatralnego zaprojektowanego przez Mateusza Obarka, który twierdzi, że nie wyraził na to zgody.

Article

Fotomontaż na okładce nowego wydania „Newsweek Polska” pokazuje Bartłomieja Misiewicza i Patryka Jakiego z krawatami układającymi się w czerwony dywan na schodach. Grafika zapowiada tekst opisujący szybkie awanse obu polityków i zarzucający im nepotyzm.

Grafika wykorzystuje pomysł z plakatu autorstwa Mateusza Obarka promującego spektakl „Kariera Nikodema Dyzmy” w Teatrze im. Stefana Jaracza.

Obarek w poniedziałek poinformował, że w zeszły piątek redakcja „Newsweeka” złożyła mu propozycję wykorzystania tego plakatu, zwłaszcza do motywu z krawatem. - Spytałem o kontekst i ten kontekst mi nie odpowiadał. Jestem artystą grafikiem, trzymam się z dala od polityki i nie zgadzam się na wykorzystanie projektów mojego autorstwa w brutalnej walce politycznej. Jasno powiedziałem, że się nie zgadzam - powiedział serwisowi wPolityce.pl.

Mateusz Obarek zaznaczył, że na publikację przeróbki plakatu nie zgodził się również dyrektor Teatru im. Stefana Jaracza. - Skontaktowałem się z „Newsweekiem” po publikacji i czekam na ich reakcję - dodał.

Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 118 812 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Okładka „Newsweeka” z Misiewiczem i Jakim według koncepcji plakatu teatralnego wbrew woli jego autora

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
CRND
Jakiś spec od prawa autorskiego powinien się wypowiedzieć czy redakcja naruszyla prawo. Jeśli nie, to pytanie o zgodę miało charakter jedynie kurtuazyjny i opinia grafika nie była nikomu potrzebna.
32 43
odpowiedź
User
w
Nie zajmować się szmatławcem. Robić swoje. A w szambo nie wchodzić bo się można ubrudzić.
Cenzor czyści cały czas komentarze negatywne dla szmatławca ale to nie zmieni opinii uczciwych ludzi o tym szmatławcu
59 34
odpowiedź
User
prawnik
Prawo autorskie jest chorobą naszych czasów. W rzeczywistości 6 miliardów ludzi, posługujących się analogicznymi narzędziami, prawie wszystko już napisano, lub namalowano. Kompilujemy na podstawie tego, co już kiedyś wymyślono, z rzadka dodając nowe elementy.

Nie chciałbym żyć w świecie, w którym, jeśli ktoś namalował mieszankę schodów i krawata, ja nie będę mógł namalować podobnej mieszanki... Ale taki świat świadomie (i bez wystarczającego uzasadnienia moralnego) fundujemy sobie na gruncie stuletniej tradycji ustaw prawnoautorskich.
22 32
odpowiedź
User
Olo
Tak działa Lis, tylko po co dzownili do grafika....
49 14
odpowiedź
User
czytelnik
Nie zajmować się szmatławcem. Robić swoje. A w szambo nie wchodzić bo się można ubrudzić.
Cenzor czyści cały czas komentarze negatywne dla szmatławca ale to nie zmieni opinii uczciwych ludzi o tym szmatławcu

Chyba nie czytałeś ze zrozumieniem. Artykuł dotyczy tego, czy okładka Newsweeka naruszyła prawa autorskie p. Obarka, a nie wartości merytorycznej gazety lub tego, kto ją lubi, czy nie.
15 35
odpowiedź