OKO.press prosi o wpłaty, aby mieć pieniądze na pensje dla dziennikarzy

Od początku stycznia zespół OKO.press (Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej OKO) zachęca do regularnego wspierania pracy dziennikarzy i dziennikarek serwisu.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
OKO.press prosi o wpłaty, aby mieć pieniądze na pensje dla dziennikarzy

Choć wszystkie treści na portalu są dostępne bezpłatnie, OKO.press utrzymuje się głównie dzięki dobrowolnym wpłatom, w myśl zasady „Każdy wpłaca ile może, by czytać mogli wszyscy”. Nowa kampania informacyjna portalu zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt funkcjonowania medium: niezależność - od biznesu, reklamodawców i polityków. OKO.press podkreśla, że chce być zależne tylko od swoich czytelników i czytelniczek, którzy wspierają je finansowo dlatego, że doceniają jakość publikowanych treści”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/crowdfunding-w-czasach-kryzysu-marcin-meller-tomasz-sekielski-aleksandra-kaczkowska,7169726421768321a ##

Akcji towarzyszy kampania reklamowa, w której udział wzięli Piotr Pacewicz (redaktor naczelny), Magdalena Chrzczonowicz (wicenaczelna) oraz Agata Kowalska (autorka podcastu „Powiększenie”). W przygotowanych materiałach wideo dziennikarze zwracają uwagę na fakt, że OKO.press nie publikuje materiałów sponsorowanych, nie zamieszcza reklam, nie pozwala też by na kształt treści wpływały jakiekolwiek osoby z zewnątrz – a zwłaszcza politycy. Podkreślają tym samym, że wszystko zależy od odbiorców portalu.

„Startująca 3 stycznia kampania to okazja, żeby przypomnieć naszym Czytelnikom i Czytelniczkom, że podstawą naszej pracy i naszym głównym źródłem utrzymania są płatności cykliczne. To dzięki regularnemu wsparciu możemy mieć stabilny budżet, planować przyszłość i wydatki. To dla nas też sygnał, dla jak wielu osób nasze wartości są spójne z ich światopoglądem” – mówi Paweł Cybulski, menadżer ds. marketingu i fundraisingu, odpowiedzialny za nową kampanię portalu.

OKO.press to serwis wydawany przez Fundację Ośrodek Kontroli Obywatelskiej od 2016 roku, utrzymujący się dzięki dobrowolnym wpłatom czytelniczek i czytelników. Pracę zespołu wspiera co miesiąc łącznie ponad 10 tys. osób (8,5 tys. osób wspiera organizację cyklicznymi, comiesięcznymi wpłatami). Fundacja prowadzi też coroczną zbiórkę środków z 1 proc. podatku – w 2022 roku 10 tys. podatników i podatniczek przekazało portalowi ponad 1,5 mln zł. W listopadzie ub.r. OKO.press zaprezentowało nową odsłonę serwisu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem