OKO.press z większymi wpływami, ale z ponad milionem zł straty

Fundacja zarządzająca serwisem OKO.press w ub.r. zwiększyła przychody statutowe o prawie 10 proc., ale przy wzroście kosztów w tym zakresie o 45 proc. jej rentowność netto pogorszyła się z 771,8 tys. zł zysku do 1,08 mln zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
OKO.press z większymi wpływami, ale z ponad milionem zł straty
Redakcja OKO.press

Wpływy statutowe Fundacji Ośrodek Kontroli Obywatelskiej OKO wzrosły w ub.r. z 6,92 do 7,57 mln zł. W serwisie OKO.press nie są emitowane reklamy, fundacja zarabia wyłącznie z wpłat i darowizn. Od 2019 roku ma status organizacji pożytku publicznego, dzięki czemu można na nią wpłacać 1,5 proc. podatku dochodowego (do 2021 roku było to 1 proc.).

Koszty fundacji w zakresie działalności statutowej poszły w górę w ub.r. z 5,51 do 8,02, w zakresie ogólnego zarządu - z 565,4 do 717 tys. zł, pozostałe wydatki operacyjne - z 5,8 do 28 tys. zł, a koszty finansowe - z zera do 84,6 tys. zł.

Rentowność operacyjna wydawcy OKO.press zmalała z 848,7 tys. zł zysku do 1,16 mln zł straty, a rentowność netto - z 771,8 tys. zł zysku do 1,08 mln zł straty. Wskutek zeszłorocznej straty netto fundusz własny fundacji zmniejszył się z 1,96 mln do 869,7 tys. zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję