Mega fuzja w marketingu. Omnicom przejmie konkurenta

Omnicom, do którego należą takie agencje, jak BBDO, TBWA, FleishmanHillard i Omnicom Media Group przejmie Interpublic Group, która jest właścicielem m.in. agencji McCann Worldgroup, FCB, Weber Shandwick i Mediabrands. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2025 roku.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Mega fuzja w marketingu. Omnicom przejmie konkurenta

Omnicom i Interpublic Group potwierdziły, że ich zarządy zatwierdziły ostateczną umowę, na mocy której Omnicom przejmie Interpublic w ramach transakcji obejmującej wyłącznie akcje.

Zgodnie z warunkami umowy akcjonariusze Interpublic otrzymają 0,344 akcji Omnicom za każdą posiadaną przez siebie akcję zwykłą Interpublic. Po zamknięciu transakcji akcjonariusze Omnicom będą posiadać 60,6 proc. połączonej spółki, a akcjonariusze Interpublic będą posiadać 39,4 proc. udziałów. Wartość przejęcia to 13,25 mld dolarów.

Prognozuje się, że transakcja wygeneruje roczne synergie kosztów w wysokości 750 milionów dolarów. Nowy Omnicom (bo taką nazwę przyjmie firma po fuzji) będzie miał ponad 100 000 pracowników. Firma będzie świadczyć usługi w zakresie mediów, marketingu precyzyjnego, CRM, danych, handlu cyfrowego, reklamy, opieki zdrowotnej, public relations i brandingu.

Nowy największy gracz reklamowy na świecie

John Wren pozostanie prezesem i dyrektorem generalnym Omnicom. Phil Angelastro pozostanie wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem finansowym Omnicom. Philippe Krakowsky (CEO IPG) i Daryl Simm będą pełnić funkcję współprezesów i dyrektorów operacyjnych Omnicom. Krakowsky będzie również współprzewodniczącym Komitetu Integracji po fuzji. Trzech obecnych członków zarządu Interpublic, w tym Philippe Krakowsky, dołączy do zarządu Omnicom.  

„To strategiczne przejęcie tworzy znaczną wartość dla obu grup akcjonariuszy poprzez połączenie światowej klasy, wysoce komplementarnych platform danych i technologii, umożliwiając nowe oferty, aby lepiej służyć naszym klientom i napędzać wzrost” — powiedział John Wren, prezes i dyrektor generalny Omnicom. „Dzięki temu połączeniu jesteśmy gotowi przyspieszyć innowacje i wykorzystać znaczące możliwości stworzone przez nowe technologie w tej erze wykładniczych zmian”.  

Dyrektor generalny IPG Philippe Krakowsky dodał: „To połączenie stanowi ogromną strategiczną okazję dla naszych interesariuszy, wzmacniając nasze inwestycje w możliwości platformy i talenty jako część bardziej rozbudowanej sieci. Nasze dwie firmy mają wysoce uzupełniające się oferty, obecność geograficzną i kultury”.  

Omnicom jest obecnie trzecią - pod względem przychodów - grupą reklamową na świecie (po WPP i Publicis Groupe), a IPG - czwartą. Roczne przychody netto firmy powstałej w wyniku fuzji wyniosą (na podst. danych za 2023 rok) ponad 20 mld dolarów. A to oznacza, że powstanie największa pod względem przychodów grupa reklamowa na świecie - pozycję tę straci holding WPP, którego przychody netto w 2023 roku wyniosły 15,1 mld dolarów. 

Wśród klientów Omnicomu są obecnie m.in. PepsiCo, Disney czy AT&T, zaś IPG pracuje m.in. dla Johnson&Johnson i L'Oreal. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"