SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange: mniej klientów Neostrady, Orange Open ze 125 tys., NJU.mobile z 80 tys.

Orange Polska notuje spadki liczby klientów telefonii stacjonarnej i internetu stacjonarnego oferowanego pod marką Neostrada. Za to Orange Open w ciągu nieco ponad roku zdobyło 125 tys. klientów, a NJU.mobile w ciągu 2 miesięcy - 80 tys.

Orange: mniej klientów Neostrady, Orange Open ze 125 tys., NJU.mobile z 80 tys.

Na koniec czerwca br. Orange Polska miała 14,947 mln klientów telefonii komórkowej, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników taryf prepaidowych wzrosła w skali roku o 2 proc. (do 7,977 mln), a taryf abonamentowych - o 0,5 proc. (do 6,97 mln). Jednak wpływy operatora w obu segmentach - wskutek ostrej konkurencji cenowej - znacząco zmalały. Klient prepaidowy Orange średnio płacił w miesiącu za te usługi 14,4 zł (o 15,8 proc. mniej niż przed rokiem), a klient abonamentowy - 61,6 zł (7,6 proc. mniej niż rok wcześniej).

Ogółem przeciętny rachunek klienta telefonii komórkowej w Orange wyniósł 31,1 zł, o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast średnia opłata za internet mobilny osiągnęła wartość 8,4 proc. zł, co oznacza wzrost o 29,2 proc. w skali roku.

>>> Zysk netto TP SA ostro w dół. "Następne 3 lata będą wymagały ostrych działań"

Liczba smartfonów sprzedanych przez Orange zwiększyła się w ciągu roku aż o 37 proc. - do 3,53 mln sztuk.

Wprowadzona pod koniec kwietnia br. taryfa NJU.mobile w ciągu dwóch miesięcy pozyskała 80 tys. klientów, z których 70 proc. wybrało ofertę prepaidową, a 30 proc. - abonamentową. Wśród tych drugich 69 proc. to użytkownicy, którzy nie korzystali poprzednio z usług telefonicznych Orange.

>>> Maciej Witucki nie będzie już prezesem TPSA, przejdzie do rady nadzorczej

Z kolei liczba klientów telefonii stacjonarnej Orange zmalała przez rok o 8 proc. - do 4,889 mln, natomiast internetu stacjonarnego - o 1,2 proc. (do 2,317 mln). Za to liczba użytkowników usług telewizyjnych wzrosła o 3,2 proc. (do 699 tys.), a potrójnej usługi internet, telewizja i telewizja internetowa - aż o 107,9 proc. (do 314 tys.).

O ile przeciętny klient telefonii stacjonarnej płacił miesięcznie 44,7 zł, o 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej, o tyle średni rachunek klienta usług internetowo-telewizyjnych wzrósł o 8,5 proc. - do 59,9 zł.

Wprowadzona w kwietniu ub.r. taryfa Orange Open - łącząca telefonię stacjonarną i komórkową, internet oraz telewizję - na koniec czerwca br. miała 125 tys. użytkowników, o 123 tys. więcej niż rok wcześniej. 60 proc. użytkowników korzystało z trzech spośród dostępnych usług, a 23 proc. - z czterech.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange: mniej klientów Neostrady, Orange Open ze 125 tys., NJU.mobile z 80 tys.

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wysocki
orange to wyjatkowo nieuczciwa spolka
15 10
odpowiedź
User
ORANGENEO
Nic dziwnego że mniej klientów jak się podpisuje umowę na 10MB to nie chce mieć się 6MB bo kable stare to wymienić albo dodać tańszą ofertę żeby nie przepłacać. No i utrzymanie łącza 10MB nie kosztuje 49zł tylko prawie 75zł. Wystarczy jeden inteligentny dostawca i może wkońcu skończy się ten monopol ORANGE! :)
14 8
odpowiedź
User
270maniek
Nie dziwie się tym co odchodzą, każdy chce mieć działające youtube!
10 8
odpowiedź
User
ala mądrala
Łącze Neostrady do 10 MB nie ma nawet do 5 MB, a wypadałoby zeby było chociaż nieco powyżej 5.Taka to uczciwosc.Wszystko jest obiecywane do momentu podpisania umowy.
10 8
odpowiedź
User
x_tra
Z netem jeszcze zostaliśmy, ale stacjonarny już przenieśliśmy do NOM-u. Mam wrażenie że ich oferta jest przystępna.
8 8
odpowiedź