SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange Polska i Volkswagen tną wydatki na reklamę, w górę Kino Świat, Lidl i T-Mobile (TOP10)

Przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku tradycyjne media (z wyłączeniem internetu) zwiększyły rok do roku przychody z reklam o 3,7 proc. Większość z czołowych reklamodawców podniosła wydatki znacząco m.in. Kino Świat, Lidl czy T-Mobile. Budżety zredukowali natomiast Orange Polska i Volkswagen Group Polska.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe tradycyjnych mediów w okresie od stycznia do listopada br. wyniosły niemal 28,5 mld zł. To o 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Czołówka trzech największych reklamodawców pozostała bez zmian. Liderem wydatków jest Aflofarm Farmacja Polska. Ta farmaceutyczna firma zwiększyła je w skali roku o 8,2 proc., do 1,7 mld zł.

Drugie miejsce na reklamowym podium utrzymał dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w kwocie 652,3 mln zł (wzrost rok do roku o 34,4 proc.), a trzecią lokatę zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która zainwestowała w reklamę w omawianym okresie 629,6 mln zł (29,7 proc. więcej niż rok wcześniej).

Wśród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów największy wzrost wydatków w skali roku zanotowały takie firmy, jak Ferrero Polska (wzrost o 22,8 proc., do 408,6 mln zł) i T-Mobile Polska (wzrost o 24,5 proc., do 355,7 mln zł). Ta druga firma od końca listopada ma nowego szefa marketingu ofert abonamentowych - Piotra Bubaka.

21 proc. więcej niż przed rokiem wydała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - 342,6 mln zł. Spółka od początku grudnia reklamuje jedną ze swoich głównych marek - Apap, tym razem w wersji na przeziębienie.

Procter&Gamble Polska w omawianym okresie wydał 385,6 mln zł (12,7 proc. więcej), a Unilever zwiększył inwestycje w reklamę z 391,2 do 429 mln zł (czyli o 9,7 proc.). Ten ostatni marketer mocno w swoich działaniach komunikacyjnych angażuje internet np. produkt Rama Smaż jak Szef Kuchni promuje ostatnio poprzez lokowanie w serialu „Wmiksowani.pl” Onetu.

Z grona 10 największych reklamodawców tylko dwóch ograniczyło nakłady na reklamę w mediach tradycyjnych. Orange Polska zredukował je o 11 proc., do 485,8 mln zł, a Volkswagen Group Polska – o 4,1 proc., do 342,1 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2015

I-XI 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 581 777 957 zł

1 711 839 806 zł

8,2

KINO ŚWIAT

485 507 671 zł

652 348 082 zł

34,4

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

485 437 146 zł

629 599 567 zł

29,7

ORANGE POLSKA

545 947 950 zł

485 754 969 zł

-11

UNILEVER POLSKA

391 168 367 zł

428 977 489 zł

9,7

FERRERO POLSKA

332 698 837 zł

408 557 325 zł

22,8

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

342 029 466 zł

385 572 026 zł

12,7

T-MOBILE POLSKA

285 626 253 zł

355 657 123 zł

24,5

USP ZDROWIE

283 021 864 zł

342 574 386 zł

21

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

356 700 675 zł

342 096 962 zł

-4,1

Razem

27 608 305 725 zł

28 460 227 461 zł

3,1

Dołącz do dyskusji: Orange Polska i Volkswagen tną wydatki na reklamę, w górę Kino Świat, Lidl i T-Mobile (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl