SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

UKE: 9,1 mln zł kary dla Orange Polska za SMS-y marketingowe. Operator będzie się odwoływać

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary w wysokości 9,1 mln zł za to, że bez wymaganych zgód klientów wysyłał im SMS-y o charakterze marketingowym. Jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, operator planuje odwoływać się od decyzji - W naszej ocenie wysokość kary jest niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia - mówi nam Jabczyński.

Article

Ponad 3,8 mln niechcianych SMS-ów

Jak czytamy w komunikacie UKE, prezes urzędu stwierdził, że Orange Polska "wykorzystywała automatyczne systemy wywołujące do celów marketingu bezpośredniego nie wykazując posiadania wymaganych w takim przypadku zgód abonentów lub użytkowników końcowych. W trakcie postępowania ustalono, że zostało wysłanych łącznie ponad 3,8 mln wiadomości SMS do klientów, z naruszeniem Prawa Telekomunikacyjnego".

Postępowanie uruchomiono w wyniku skargi jednego z klientów, który otrzymywał od operatora niezamówione informacje marketingowe w formie SMS-ów.

UKE ustalił, że Orange wysłał łącznie 1 763 334 wiadomości SMS o treści: „Nowy pakiet internetowy 500MB za 5zł na 30 dni jest już dostępny. Aby go włączyć, wyślij SMS o treści NET5 pod numer 260 (20gr) i surfuj więcej niż dotychczas!” oraz 2 056 851 wiadomości SMS o treści „Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl”.

Orange Polska nie wykazała, że ma od klientów wymagane, utrwalone zgody na wysyłkę wiadomości o charakterze marketingowym, przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. - Wysyłka ww. wiadomości SMS odbyła się zatem wbrew zakazowi wynikającemu z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, który nie został uchylony przez stosowne zgody osób, do których były wysyłane wiadomości SMS o charakterze marketingowym - informuje w komunikacie UKE.

Urząd wziął pod uwagę, że operator starał się zadośćuczynić klientów za bezprawne rozesłanie do nich wiadomości SMS o charakterze marketingowym przez oferowanie im specjalnych bonusów (pakietów danych).

- Prezes UKE wziął przy tym pod uwagę starania Orange Polska S.A. mające na celu dotarcie do adresatów uprzednio wysłanych wiadomości SMS, a w szczególności fakt, że informacja o bonusie została zatytułowana jako „Ważna informacja dla Klientów", aby zapewnić jej odpowiednią zauważalność na stronie internetowej Spółki. Opisana okoliczność została wzięta pod uwagę i miała wpływ na wysokość nałożonej kary - informuje UKE w komunikacie.

Orange Polska będzie się odwołać

Decyzja UKE nie jest prawomocna. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Orange Polska planuje odwołać się od niej do sądu. - W naszej ocenie wysokość kary jest niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia - mówi nam rzecznik operatora, Wojciech Jabczyński.Orange analizuje obecnie decyzję UKE.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

W III kwartale 2018 r. Orange Polska zanotował przychody na poziomie 2,775 mld zł. Zysk netto spółki wzrósł do 91 mln zł, a liczba użytkowników przekroczyła 14,6 mln. O 84 proc. rok do roku zwiększyła się baza odbiorców usługi światłowodowego dostępu do internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UKE: 9,1 mln zł kary dla Orange Polska za SMS-y marketingowe. Operator będzie się odwoływać

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vvvv
3 MLD przychodu i 9 MLN kary. Śmiech
27 9
odpowiedź
User
Gocha
9 mln kary dla Ora-nge to jest nic moi kochani, firma się odwoła i stanie na tym że wpłaci 10% tego, może już czas skończyć z dzikim wschodem i hasłem róbta co chceta w marketingu?
20 8
odpowiedź
User
zen
Niedawno przyslalo mi orange listownie oferte marketingowa na przedluzenie umowy. Na moje pismo dlaczego taka oferte przyslali jesli nie maja zgody to odpisali ze musza miec zgode tylko na kontakt telefonoczny, smsowy i emailowy. Dlatego po 15 latak pozegnalem sie z orange. A przypadkow smsow marketingowych orange bez zgod bylo duzo wiecej niz tylko te z obecna kara. Sam pisalem kilka reklamacji ,a odpowiedz zawsze taka sama dla odczepki ze to " blad systemu "
13 9
odpowiedź
User
mecenas
Mojej zmarłej babci wysłali wezwanie do zapłaty kary umownej za "zerwanie" umowy. Świetne wyczucie.
14 9
odpowiedź
User
Dlaczego właściwie...
... sprywatyzowano TP?
14 8
odpowiedź