SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orlen daje zniżki na paliwo żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej

Od początku maja na stacjach PNK Orlen będzie obowiązywał program lojalnościowy dla żołnierzy-ochotników Wojsk Obrony Terytorialnej gwarantujący rabat na paliwo w wysokości 8 groszy brutto za litr. Orlen porozumienie w tej sprawie zawarł z Ministerstwem Obrony Narodowej

Żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej, fot. facebook.com/terytorialsiArticle

Program będzie oparty na kartach zniżkowych z logo Wojsk Obrony Terytorialnej, które dowództwo WOT rozdystrybuuje wśród żołnierzy. Karty zostaną aktywowane 1 maja. Będą uprawniały do rabatu w wysokości 8 gr brutto za 1 litr każdego typu paliwa na wszystkich stacjach Orlen.

- Umiejętnie łączymy działania biznesowe ze społeczną odpowiedzialnością. Koncentrujemy się na wsparciu służb, które codziennie niosą pomoc Polakom i dbają o ich zdrowie oraz bezpieczeństwo. Rola Wojsk Obrony Terytorialnej jest nie do przecenienia, zwłaszcza w tak trudnym czasie, jakim jest epidemia koronawirusa. Rabat na paliwo dla tej grupy to wyraz naszego uznania i wsparcie w dalszych działaniach - uzasadnia Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

W komunikacie Orlenu wyliczono, że żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej w ostatnim czasie wspierali akcję umożliwiającą Polakom powrót do kraju, prowadzili pomiary temperatury oraz gromadzili i segregowali karty lokalizacyjne wszystkich pasażerów. Zorganizowali również zdalną pomoc psychologiczną dla osób podlegających kwarantannie, włączyli się w akcję pobierania wymazów od osób z podejrzeniem zakażenia. Ponadto stale pomagają kombatantom Armii Krajowej i innych organizacji niepodległościowych, pomagając im w robieniu zakupów i transporcie.

22 tys. żołnierzy w Wojskach Obrony Terytorialnej

Wojska Obrony Terytorialnej powstały w 2017 roku jako piąty rodzaj sił zbrojnych. Misją WOT jest obrona i wspieranie lokalnych społeczności, w czasie pokoju m.in. w formie przeciwdziałania i zwalczania skutków klęsk żywiołowych oraz prowadzenia działań ratowniczych w sytuacjach kryzysowych. W WOT służy obecnie 22 tys. żołnierzy-ochotników.

Porozumienie dające im zniżki na stacjach Orlenu podpisano w obecności m.in. prezydenta Andrzeja Dudy, będącego zwierzchnikiem sił zbrojnych, oraz ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka.

- Jestem pod wrażeniem skali wsparcia, jakiego Wojska Obrony Terytorialnej udzielają służbom i instytucjom walczącym z epidemią. Szczególnie dziękuję żołnierzom-ochotnikom, którzy służbę w tych trudnych warunkach łączą ze swoją pracą zawodową. To zasługuje na najwyższe uznanie i dlatego dziękuję prezesowi Danielowi Obajtkowi za ten gest wsparcia. Po raz kolejny okazuje się także, że kapitał jednak ma narodowość i odpowiedzialna postawa wielu polskich firm, w tym PKN Orlen, które w czasie kryzysu solidarnie wspierają państwo, jest tego dowodem - skomentował Andrzej Duda.

- To ważna dla Wojska Polskiego, a zwłaszcza dla żołnierzy obrony terytorialnej uroczystość. Cieszę się, że w obecności prezydenta Andrzeja Dudy wspólnie z prezesem Danielem Obajtkiem podpisałem porozumienie, na mocy którego żołnierze-ochotnicy otrzymają karty rabatowe umożliwiające tańsze tankowanie na stacjach Orlen. To istotne wsparcie, za które dziękuję. Maksyma Wojsk Obrony Terytorialnej „Zawsze gotowi, zawsze blisko" sprawdza się szczególnie teraz, w czasie epidemii, gdy niosą one pomoc potrzebującym - dodał Mariusz Błaszczak.

- W mojej ocenie, program PKN Orlen wzmacnia postawy proobywatelskie, zachęca do podejmowania służby wojskowej, ale też buduje coś, czego bardzo potrzebujemy - prestiż munduru i służby. Dużą jego wartością jest też to, że zaszczepiamy w naszych żołnierzach patriotyzm gospodarczy, będą oni bowiem korzystać ze stacji polskiego koncernu - stwierdził gen. dyw. Wiesław Kukuła, Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej.

Orlen od ponad roku oferuje też zniżki na swoim stacjach m.in. strażakom z Ochotniczych Straży Pożarnych należących do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

W ub.r. grupa kapitałowa PKN Orlen zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 109,71 do 111,2 mld zł oraz spadek zysku netto z 5,6 do 4,49 mld zł. Na koniec roku miała 2 836 stacji paliwowych i 2 145 punktów Stop Cafe i Star Connect.

Na początku kwietnia firma zaczęła wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „#TanieTankowanie”. Reklamy, w których występuje Robert Kubica, nawiązują do epidemii koronawirusa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orlen daje zniżki na paliwo żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tony
I bardzo dobrze. Zdali egzamin i okazali się niezbędni podczas epidemii, a tak ich krytykowano... Sprawdzają się od lat w USA, Czechach, Niemczech, Danii, Hiszpanii, Estonii, Francji i UK to czemu mieli się nie sprawdzić w Polsce.
odpowiedź
User
Rozbawiony
CPN wspiera ORMO
odpowiedź
User
Nick
WOT to pośmiewisko dla zawodowych żołnierzy
odpowiedź