SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orzeźwienie Leniwego Romka

Launch nowego produktu na polskim rynku: Lemoniady Tymbark - casestudy.

KlientMaspex Wadowice
Nazwa projektuOrzeźwienieLeniwego Romka
Czas trwaniakampanii (ew. data startu)Teaser: 18-31 maja 2009 Reveal: 1-5czerwca 2009 Całościowy czas trwania akcji: maj - lipiec2009
Gdzie można zobaczyćkampanię
(adres WWW, używane media)
Strona www:
www.lemoniadatymbark.pl

Profil na Youtube

Profil na Facebooku
http://www.facebook.com/leniwyromek
Celprojektu/kampaniiLaunch nowego produktu na polskimrynku: Lemoniady Tymbark.
OpisrealizacjiProjekt "OrzeźwienieLeniwego Romka" zrealizowany przez Saatchi&Saatchi Digital dlaMaspex Wadowice trafił na short-listę słoweńskiego festiwalureklamowego Golden Drum. Został nominowany w aż w dwóchkategoriach: serwisy www oraz kampanie reklamowe wInternecie.

Projekt był pierwszym tego rodzaju wydarzeniem wpolskim Internecie. Jego koncepcja została oparta na postaciLeniwego Romka - studenta przymusowo zamkniętego przez opiekuńcząmamę w celu zdania sesji. Odosobnienie oraz częste orzeźwianieLemoniadą Tymbark miały pomóc bohaterowi w zdaniu egzaminów.Internauci oglądali perypetie Romka na żywo i mieli możliwośćnatychmiastowego wpływania na jego działania.

Losy Leniwego Romka transmitowane były przez 5 dni w internetowymprime time, co dało łącznie 30 godzin emisji.

Internauci aktywnie uczestniczyli w życiu Romka. Mieli możliwośćwpływania na jego dalsze losy i kierowania jego życiem poprzezrozwiązywanie quizów przygotowanych przez agencję. Był to rodzajgłosowania, którego wyniki decydowały o dalszym rozwoju akcji. Wkrytycznych momentach orzeźwiali Romka Lemoniadą Tymbark. Możliwośćkomentowania na żywo sprawiała, iż Romek mógł także od razu nawizji reagować na wypowiedzi internautów.

Projekt był wspierany poprzez kampanię reklamową wInternecie, linki ze strony www do profili Leniwego Romka i jegodziewczyny Sabiny, funpage'u Lemoniady Tymbark na Facebook'u orazkanału Leniwego Romka na YouTube.

Zainteresowani internauci otrzymywali też codzienne mailowesprawozdanie z przebiegu dnia Romka oraz zapowiedź dalszychwydarzeń. Codziennie ukazywała się również fotorelacja zza kulisprojektu na Flickr.com. Agencja zorganizowała konkurs dlaużytkowników w trakcie trwania eventu - najlepsze odpowiedzi wramach quizów były nagradzane iPod'ami.

Po zakończeniu nadawania na żywo najlepsza praca przedstawiającadalsze losy Romka i jego dziewczyny Sabiny została nagrodzonaMacBookiem. Zarchiwizowane materiały filmowe z każdego dnia sądostępne na www.lemoniadatymbark.pl oraz naYouTube.
Unikalne elementy,na które warto zwrócić uwagę
Pierwszy taki projekt na żywo w polskim Internecie. Ciągłainterakcja z użytkownikami, możliwość ich natychmiastowegowpływania na perypetie bohatera, którego oglądają nażywo.
Team odpowiedzialny za projekt

StrategicTeam

Account Team
Marek Palak, Paweł Kaczmarski, Michał Rachoń

Dyrektor Kreatywny
Jakub Kempny

Team Kreatywny
Jakub Kempny, Piotr Chrobot
Produkcja Saatchi&Saatchi Digital, Ars Thanea


SZCZEGÓŁOWY OPIS - ZAŁOŻENIA KAMPANII

Lemoniada Tymbark - wprowadzenie nowego produktu narynek

- Charakterystyka produktu: w pełni naturalny, niezwykle prosty,który składa się z 1 cytryny wyciśniętej na 0,5 litra krystalicznieczystej wody oraz cukru trzcinowego do smaku; idealny produkt naupalne lato

- Grupa docelowa: kobiety oraz mężczyźni, wiek 16-30,wykształcenie średnie oraz wyższe, średnie oraz wyższe dochody,mieszkający głównie w miastach, potrzebujący naturalnegoorzeźwienia, ugaszenia pragnienia, naturalnych składników,indywidualiści żyjący szybko, pijący w biegu

KONCEPCJA
- Koncepcja projektu została oparta na postaci Leniwego Romka -studenta przymusowo zamkniętego przez opiekuńczą mamusię w celuzdania sesji. Termin został wybrany nieprzypadkowo - przełom maja iczerwca to czas sesji egzaminacyjnych na wyższych uczelniach.Odosobnienie oraz częste orzeźwianie Lemoniadą Tymbark miały pomócRomkowi w zdaniu egzaminów

- Losy Romka transmitowane były przez 5 dni w internetowym primetime, co dało łącznie 30 godzin emisji!

- Na rozwój wydarzeń wpływ mieli internauci rozwiązującprzygotowane przez agencję quizy

- Projekt był wydarzeniem, którego jeszcze w polskim Internecienie było!

- Teaser - zapowiedź wydarzenia, którego w polskim Interneciejeszcze nie było. Na stronie www.lemoniadatymbark.plzostał umieszczony formularz do pozostawienia adresu mailowego, abyotrzymać informację o starcie właściwej kampanii. Dodatkowo licznikodliczał czas do startu właściwego eventu czyli 1 czerwca 2009r.

- Reveal - Leniwy Romek na żywo w Internecie nw stronie www.lemoniadatymbark.pl.Kampania polegała na obserwowaniu na żywo Leniwego Romka -studenta, który zagrożony oblaniem sesji zostaje zamknięty przezswoją mamę i pod jej kontrolą miał odpowiednio przygotować się dosesji egzaminacyjnej. Odwiedzany przez gości oraz orzeźwianyLemoniadą Tymbark był mobilizowany do nauki, co niestety, nie dokońca mu wychodziło
o Internauci aktywnie uczestniczyli w życiu Romka. Mieli możliwośćwpływania na jego dalsze losy i kierowania jego życiem poprzezrozwiązywanie quizów. W krytycznych momentach orzeźwiali RomkaLemoniadą Tymbark

- Możliwość komentowania na żywo sprawiała, iż Romek mógł odrazu reagować na wypowiedzi internautów!

- Historia rozwijała się w niesamowitym tempie. Romek omal niestracił swojej dziewczyny, został sklonowany przez swojegoszalonego kolegę, przeszedł wojskowy trening aby dowiedzieć się cogo czeka jeśli nie zda egzaminów... Po 30 godzinach fabułaprzybrała nieoczekiwany koniec....

romek

DZIAŁANIA DODATKOWE
- Fun page Lemoniady (http://www.facebook.com/lemoniada),profil Romka (http://www.facebook.com/leniwyromek)i jego dziewczyny Sabiny (http://www.facebook.com/people/Sabina-Kozaczek/1789146962)na portalu społecznościowym Facebook

- Aktywność wspierana poprzez linki ze strony oraz codziennequizy

- Konkurs dla użytkowników w trakcie eventu - najlepszeodpowiedzi w ramach quizów były nagradzane iPod'ami

- Konkurs po zakończeniu eventu - najlepsza praca na dalsze losyRomka i Sabiny została nagrodzona MacBookiem

- Youtube kanał - zarchiwizowane materiały filmowe z każdegodnia eventu na youtube.com w jakości HD: http://www.youtube.com/watch?v=IpU9ngoiLWw&feature=PlayList&p=2A3C3F8583705E06&index=0

- Flicr.com - codzienna fotorelacja zza kulis: http://www.flickr.com/photos/saatchi_digital/

- www.lemoniadatymbark.pl - pozakończeniu eventu umieszczona videorelacja z każdego dnia

- Codzienne mailowe sprawozdanie z przebiegu dnia Romka orazzapowiedź wydarzeń dla wszystkich, którzy zostawili swojeadresy

romekee

CZAS TRWANIA AKCJI
- Pierwszy taki projektw Polsce. 30 godzin live video transmitowanych w internetowym primetime przez 5 dni.

- Teaser: 18 - 31 maja 2009

- Reveal: 1 - 5 czerwca 2009

- Całościowy czas trwania akcji: maj- lipiec 2009

KAMPANIA BANEROWA

Kampania bannerowa została przeprowadzona na największychpolskich portalachTrwała od 18 maja do 5 czerwca.

Banner do obejrzenia:
http://adserver.o2.pl/creation_test.php?SiteId=1&CreationId=30822

Rezultaty:
- 222 702 połączeń do live video streaming jednego dnia
- 25 min 20 sec średni czas spędzony przez użytkownika oglądającegoprzygody Romka
- 71 334 unikalnych userów na stronie w czerwcu
- 320 zadań oraz quizów przygotowanych przez agencję
- 30 godzin nadawania na żywo
- 10 764 osób zostawiło swoje maile, aby zostać poinformowanym ostarcie akcji

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orzeźwienie Leniwego Romka

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kabareciarz.com
www.kabareciarz.com Polski serwis z kabaretami, w którym znajdziesz najlepsze polskie kabarety oraz satyryków i ich skecze.
odpowiedź