SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

otoMoto, OLX i Autocentrum z dużymi spadkami. Mocno w górę Moto.pl (TOP10 stron motoryzacyjnych)

Czołowe serwisy motoryzacyjne w marcu br. miały 15 proc. użytkowników i 27 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej. Duże spadki zanotowały otoMoto.pl, sekcje o motoryzacji na OLX.pl, WP.pl i Sprzedajemy.pl oraz Autocentrum.pl, natomiast mocno w górę poszła odwiedzalność Moto.pl.

Article

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. otoMoto.pl (Grupa OLX) odwiedziło 5,72 mln użytkowników, czyli 20 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 324,85 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 56,8. Z kolei dział motoryzacyjny OLX.pl zanotował 4,7 mln odwiedzających i 260,29 mln odsłon, przeciętnie po 55,4 odsłony na użytkownika.

Obie witryny mają dużą przewagę nad innymi czołowymi stronami o motoryzacji, zwłaszcza pod względem liczby odsłon. Pozostałe osiem serwisów z zestawienia miało łącznie 85,07 mln, a po nieco ponad 10 odsłon średnio na użytkownika zanotowały tylko sekcja motoryzacyjna Sprzedajemy.pl (11,3) i Autocentrum.pl (11,2).

W rankingu są trzy witryny Wirtualnej Polski: Autokult.pl miał w marcu br. 3,48 mln użytkowników i 15,26 mln odsłon, Autocentrum.pl (przejęte jesienią ub.r. od Grupy Oponeo za 9,35 mln zł) - 1,39 mln odwiedzających i 15,7 mln odsłon, a sekcja motoryzacyjna WP.pl - 1,15 mln użytkowników i 4,09 mln odsłon.

W analogicznym dziale Interii 2,42 mln internautów wykonało 12,47 mln odsłon, a na Moto.pl (Agora) 2,18 mln użytkowników wygenerowało 6,15 mln odsłon. Wrc.net.pl zanotował 1,98 mln odwiedzających i 6,71 mln odsłon, a sekcja o motoryzacji na Sprzedajemy.pl - 927,6 tys. odwiedzających i 10,45 mln odsłon.

W ciągu roku serwisy motoryzacyjne zanotowały spore spadki odwiedzalności. Dziewięć czołowych witryn (bez Wrc.net.pl, który przed rokiem miał zbyt niskie wyniki, żeby można było określić je w badaniu Gemius/PBI) w marcu br. miało łącznie 25,47 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 663,51 mln odsłon, natomiast rok wcześniej - 29,87 mln użytkowników i 911,75 mln odsłon.

Tym samym rok do roku straciły 4,4 mln odwiedzających (14,7 proc.) i 248,24 mln odsłon (27,2 proc.).

W porównaniu z marcem ub.r. otoMoto.pl zanotowało spadek liczby użytkowników o 2,07 mln (26,5 proc.) i liczby odsłon o 81,92 mln (20,1 proc), a sekcja motoryzacyjna OLX.pl - o 1,25 mln użytkowników (21 proc.) i 155,8 mln odsłon (37,4 proc.).

Procentowo jeszcze bardziej zmalały wyniki kilku innych witryn. Autocentrum.pl straciło 573,6 tys. odwiedzających (29,1 proc.) i 7,69 mln odsłon (32,9 proc.), dział motoryzacyjny WP.pl - 705,2 tys. użytkowników (38 proc.) i 2,95 mln odsłon (41,9 proc.), a sekcja motoryzacyjna Sprzedajemy.pl - 376,1 tys. (28,8 proc.) i 5,14 mln odsłon (33 proc.).

Za to Moto.pl zyskało 649,1 tys. użytkowników (42,4 proc.) i 1,59 mln odsłon (34,8 proc.), a dział o motoryzacji Interii - 79,9 tys. użytkowników (3,4 proc.) i 1,86 mln odsłon (17,5 proc.).

Auto-swiat.pl przy spadku liczby odwiedzających o 83,7 tys. (2,3 proc.) zyskało 664,7 tys. odsłon (4,9 proc.), a Autokult.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 72,9 tys. (2 proc.) i wzrost liczby odsłon o 1,15 mln (8,2 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: otoMoto, OLX i Autocentrum z dużymi spadkami. Mocno w górę Moto.pl (TOP10 stron motoryzacyjnych)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jasio
W kryzysie ludzie (i firmy) mają inne zagadnienia na głowie niż kupowanie nowych samochodów. Zaraz skończy sie eldorado dziennikarzy moto, którzy przez lata sie przyzwyczaili do luksusowych darmowych wyjazdów i innych profitów. Nie ma to jak sie bawić za cudze pieniądze.
odpowiedź
User
Jasiek
Nie ma to jak chwalenie sie na instagramie nie swoimi samochodami. Moze dziennikarzom motoryzacyjnym w końcu ktoś utrze nosa.
odpowiedź
User
axelson
Dlaczego Auto Świat dopiero trzeci. Ewa, co z tymi durnymi filmikami? Nie podbiły świata.
odpowiedź
User
Jan
Tylko to firmy motoryzacyjne wprowadziły chory zwyczaj wyjazdów na prezentacje zagraniczne. To one rozpoczęły ten proceder wiele, wiele lat temu i to one zapraszały do niedawna, pseudo twórców motoryzacyjnych do klasy business. A Ci trzepią sobie mile. Ale to importerzy akceptują ten stan rzeczy i rola bawidamek na takich wyjazdach najwyraźniej im odpowiada. I uwijają się przy blogerach, instagramowcach odwdzięczających się fotką na tle bryki. No ale to skończyło się. I mile tak skrupulatnie trzepane mogą nie pomóc żyć za frajer.
odpowiedź
User
energy
Najbardziej mnie śmieszy to, że "dziennikarze" moto (może nie wszyscy, ale większość) nie mają nawet swojego samochodu i bazują na tym, co im dadzą do dyspozycji importerzy. A potem wzajemne trzepanie się na fb i instagramie - ojoj jaki to ja jestem fajny bo sobie zrobiłem zdjęcie przy zajebistym samochodziku. A że nie mój to nic nie szkodzi. Jan - zgoda, co do tego co napisałeś.
odpowiedź