Prawie połowę przychodów ze sprzedaży (47,9 proc.) przyniósł agencji segment media. Wyniosły one 27,117 mln zł, podczas gdy w 2020 roku 25,505 mln zł. Przychody z segmentu informacja biznesowa wyniosły 9,380 mln zł (w 2020 roku było to 9,417 mln zł). Segment „Fotografia” przyniósł 7,363 mln zł przychodów (poprzednio 6,639 mln zł), a „Centrum Prasowe” 9,368 mln zł (w 2020 5,766 mln zł).
Pozostałe przychody operacyjne sięgnęły 19,3 mln zł. To wzrost o prawie 28 proc. Z dotacji spółka pozyskała 17,6 mln zł. (wzrost o prawie 38 proc.). Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły 54,8 mln zł. Oznacza to wzrost o prawie 9 proc. Pozostałe przychody to 3,533 mln zł (wcześniej 4,418 mln zł). Przychody „Centrum Prasowego” wzrosły o prawie 63 proc. PAP tłumaczy to większym zainteresowaniem konferencjami prasowymi po zakończeniu pandemii.

Średnia pensja brutto w PAP to 7434 zł
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 73,553 mln zł, co oznacza wzrost o 3,303 mln zł (wzrost o prawie 5 proc.) w porównaniu z 2020 rokiem. Najwięcej kosztowały wynagrodzenia (40,451 mln zł). Wzrosły o 1 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Średnia miesięczna płaca brutto w grupie to 7434 zł (7483 zł w przypadku dziennikarzy i 7307 zł wśród pozostałych pracowników).Na koniec 2021 roku w PAP pracowało 387 osób, z czego 278 to dziennikarze. Przed rokiem było to odpowiednio 391 i 279. Wynagrodzenie zarządu agencji pochłonęło 782 tys. zł. W 2020 roku było to prawie 792 tys. zł.











