Agora rozpoczęła kampanię "Bez LGBT+ nie ma PoLski"

W sobotę, 19 czerwca - w dniu warszawskiej Parady Równości - rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez tytuły Agory - Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą", TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw (pomysłodawca akcji). Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu" liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski".

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Agora rozpoczęła kampanię "Bez LGBT+ nie ma PoLski"

Organizatorzy akcji wierzą, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Z okazji Parady Równości z logotypów i stron Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazety Wyborczej" i tokfm.pl znikną litery L, G, B i T, symbolizując wykluczenie tych osób ze społeczeństwa. Litery zostaną usunięte z samego rana 19 czerwca i powrócą dopiero po starcie parady.

Sobotnia „Gazeta Wyborcza" została wydrukowana bez liter G, B i T w logo. Dodatkowo, w wymienionych mediach opublikowane zostaną materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce oraz link do strony akcji: bezlgbtplusniemapolski.pl.

Osoby LGBT częścią polskiego społeczeństwa

- W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw.

W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską". To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – dodaje Nowak.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiktoria-beczek-dziennikarka-gazeta-pl-koordynatorka-tresci-o-roznorodnosci-i-inkluzywnosci ##

Akcję „Bez LGBT+ nie ma Polski" wspierają też znane osoby - na swoich profilach w mediach społecznościowych i przestrzeni publicznej, m.in.  Michał Żebrowski, Szymon Majewski, Magdalena Cielecka, Barbara Kurdej-Szatan, Andrzej Piasek Piaseczny, Kasia Sokołowska, Paulina Soboń, Areta Szpura, ShadyLadyDrag, Red Lipstick Monster i Ada Fijał.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios i duży spadek przychodów zajmującej się reklamą zewnętrzną Grupy AMS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]