Agora rozpoczęła kampanię "Bez LGBT+ nie ma PoLski"

W sobotę, 19 czerwca - w dniu warszawskiej Parady Równości - rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez tytuły Agory - Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą", TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw (pomysłodawca akcji). Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu" liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski".

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Agora rozpoczęła kampanię "Bez LGBT+ nie ma PoLski"

Organizatorzy akcji wierzą, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Z okazji Parady Równości z logotypów i stron Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazety Wyborczej" i tokfm.pl znikną litery L, G, B i T, symbolizując wykluczenie tych osób ze społeczeństwa. Litery zostaną usunięte z samego rana 19 czerwca i powrócą dopiero po starcie parady.

Sobotnia „Gazeta Wyborcza" została wydrukowana bez liter G, B i T w logo. Dodatkowo, w wymienionych mediach opublikowane zostaną materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce oraz link do strony akcji: bezlgbtplusniemapolski.pl.

Osoby LGBT częścią polskiego społeczeństwa

- W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw.

W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską". To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – dodaje Nowak.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiktoria-beczek-dziennikarka-gazeta-pl-koordynatorka-tresci-o-roznorodnosci-i-inkluzywnosci ##

Akcję „Bez LGBT+ nie ma Polski" wspierają też znane osoby - na swoich profilach w mediach społecznościowych i przestrzeni publicznej, m.in.  Michał Żebrowski, Szymon Majewski, Magdalena Cielecka, Barbara Kurdej-Szatan, Andrzej Piasek Piaseczny, Kasia Sokołowska, Paulina Soboń, Areta Szpura, ShadyLadyDrag, Red Lipstick Monster i Ada Fijał.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios i duży spadek przychodów zajmującej się reklamą zewnętrzną Grupy AMS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady