SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Partie w kampanii dają zarobić

Telewizyjna ofensywa PiS i PO nadaje ton całej kampanii wyborczej i zmusza inne partie do dotrzymania im kroku. Wszyscy na gwałt zaciągają w bankach milionowe kredyty, pisze "Rzeczpospolita".

Partie w kampanii dają zarobić

Graniczna kwota kredytu, jaką możemy wziąć, to 14 mln zł - mówi Edward Kuczera, pełnomocnik finansowy Lewicy i Demokratów. To kwota kredytu podobna do tej, jaką zaciągają PO i PiS.

Tempo kampanii jest większe niż dwa lata temu. I na dodatek toczy się ona głównie w telewizjach, gdzie wykupienie czasu antenowego jest kosztowne. Właśnie reklamy telewizyjne, radiowe i billboardy to główne wydatki na kampanię.

Platforma z centralnego budżetu wyda na nie aż 12 mln zł. A cały jej budżet wyniesie 27 - 29 mln zł. Połowa budżetu PO - 15 mln zł - będzie pochodzić z kredytu. - Telewizja robi koszty, mówi Mirosław Drzewiecki, skarbnik PO. I dorzuca niezadowolony: - A PiS ma tę przewagę, że ma dostęp do TVP i nie płaci za godziny programów o sobie. Gdyby musieli za nie płacić, to pewno przekroczyliby budżet o 150 mln zł!

Ale na współpracę z telewizjami narzeka też pełnomocnik finansowy PiS Stanisław Kostrzewski. Według niego dziś to telewizje dyktują warunki. Mówi nawet o cichej zmowie TVP z telewizjami komercyjnymi. Na całą kampanię PiS chce wydać około 25 mln zł, z czego około 15 mln pochodzić ma z kredytu. Reszta to składki członków i darowizny.

Ale nie wszyscy dostali bankowe wsparcie. Andrzej Lepper zapowiedział, że nie weźmie pożyczki, bo jej nie potrzebuje. Ale prawda jest taka, że PKO BP, który udzielił kredytów innym partiom, Samoobronie odmówił. - To bank opanowany przez PiS - tłumaczy były wicepremier.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Partie w kampanii dają zarobić

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl