SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Partner of Promotion ze spadkiem zysku o blisko 10 proc. przy przychodach wyższych o 2,77 mln zł. „Wyższe niż zakładaliśmy koszty realizacji”

Agencja Partner of Promotion miała na koniec 2018 roku 42,42 mln zł przychodów ze sprzedaży usług. Mimo, że wzrosły one o 2,77 mln zł wobec 2017 roku, zysk agencji zmalał o blisko 10 proc. Ponad 60 proc. wpływów pochodzi z usług świadczonych poza Polską.

Anna Hahn-LeśniewskaAnna Hahn-Leśniewska

W 2018 roku agencja Partner of Promotion osiągnęła przychody ze sprzedaży usług w wysokości 42,42 mln zł – 2,77 mln zł wyższe niż w 2017 roku (39,65 mln zł).

61,9 proc. z nich, czyli 26,27 mln zł pochodziło z usług świadczonych poza Polską. Z tych w kraju agencja zarobiła 16,15 mln zł.

- Większość przychodów agencji pochodzi od zagranicznych klientów ponieważ realizujemy duże kampanie międzynarodowe, co oznacza, że pracujemy w takich kampaniach na rzecz klientów, którzy mają siedzibę poza Polską. Takich klientów jest mniej niż klientów z Polski, jednak realizują oni działania na większą skalę i na wiele rynków, a koszty działań marketingowych poza Polską są znacząco wyższe niż koszty podobnych działań w Polsce - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Hahn-Leśniewska, wiceprezes agencji Partner of Promotion.

Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 3,09 mln zł – z 38,3 mln zł w 2017 roku do 41,39 mln zł w 2018 roku.

5,1 mln zł więcej agencja wydała na usługi obce (37,94 mln zł w 2018 roku wobec 32,84 mln zł w 2017 roku).

Spadły wydatki na wynagrodzenia – z 2,27 mln zł do 2,19 mln zł. Według sprawozdania w KRS agencja zmniejszyła zatrudnienie o dwie osoby, do 36 pracowników etatowych. Anna Hahn-Leśniewska poinformowała, że dodatkowo spółka miała 24 osoby zatrudnione na inny rodzaj umowy niż umowa o pracę.

Wynagrodzenie zarządu wzrosło natomiast z 24,57 tys. zł do 25,58 tys. zł. Prezesem spółki jest Paweł Trochimiuk.

Zysk ze sprzedaży zmalał z 1,34 mln zł w 2017 roku do 1,03 mln zł, zysk brutto – z 1,49 mln zł do 1,19 mln zł, a zysk netto – z 1,05 mln zł do 943,6 tys. zł.

- Zysk agencji spadł o 9,87 proc. w stosunku do roku ubiegłego co wynika z wyższych niż zakładaliśmy kosztów realizacji niektórych długoterminowych projektów, a głównie rosnących kosztów zatrudnienia - wyjaśnia Hahn-Leśniewska.

Zysk w kwocie 943,6 tys. zł zostanie podzielony na wspólników oraz na kapitał zapasowy. Wspólnicy, którymi są Paweł Trochimiuk (99 proc. udziałów) i Jan Trochimiuk (1 proc.) otrzymają 700 tys. zł, a na kapitał zapasowy zostanie przeznaczona kwota 243,6 tys. zł.

- W 2019 roku liczymy na dalszy wzrost przychodów - mocno koncentrujemy się na dużych zintegrowanych kampaniach informacyjnych oraz rozwoju obszarów digital i social media - zapowiada Anna Hahn-Leśniewska.

Agencja Partner of Promotion uczestniczy w licznych przetargach organizowanych przez spółki Skarbu Państwa. Jej władze nie podają jednak, jak procentowo rozkłada się podział budżetów klientów korporacyjnych i firm państwowych obsługiwanych przez agencję.

W maju br. Partner of Promotion wygrała wspólnie z agencją dsk przetarg na realizację kampanii „Bezpieczny przejazd” dla spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Agencja od stycznia pracuje też samodzielnie przy tej kampanii dla PKP PLK – odpowiada za związane z nią działania public relations.

Jesienią ub.r. spółka wygrała przetarg Instytutu Żywności i Żywienia na kampanię edukacyjną „Zrób pierwszy krok do zdrowia”/
Niewiele wcześniej zdobyła zlecenie na obsługę PR Portu „Solidarność” w przetargu Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”.

W październiku ub.r. pozyskała do obsługi – wspólnie z agencją Silver Plate – eventy dla spółki Enea, a w sierpniu - z tą samą spółką zawarła umowę na realizację działań z zakresu marketingu sportowego.

Wiosną ub.r. Partner of Promotion została wybrana przez Polską Fundację Narodową do prowadzenia w jej imieniu relacji z mediami

W marcu ub.r. pozyskała do obsługi – w wyniku wygranego przetargu – działania komunikacyjne Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej.

Umowę z agencją dotyczącą obsługi w social mediach przedłużył Mercedes Benz Warszawa.

 

 

Dołącz do dyskusji: Partner of Promotion ze spadkiem zysku o blisko 10 proc. przy przychodach wyższych o 2,77 mln zł. „Wyższe niż zakładaliśmy koszty realizacji”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl