Patrick Pichette nowym prezesem zarządu Twittera. Jack Dorsey pozostaje na stanowisku CEO

Patrick Pichette, były dyrektor finansowy Google został nowym prezesem zarządu Twittera. Zastąpił na stanowisku Omida Kordestaniego, który pozostaje w kierownictwie firmy. Jack Dorsey, założyciel Twittera będzie nadal pełnił funkcję dyrektora wykonawczego.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W ostatnim czasie atmosfera wokół Twittera nie jest najlepsza, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Serwis jest tam oskarżany o przymykanie oka na fake newsy pojawiające się np. w związku z ostatnimi zamieszkami w USA.

Twitter popadł również w ostry spór z Donaldem Trumpem, gdy oznaczył niektóre wpisy amerykańskiego prezydenta jako dezinformacje.

Z Google na prezesa Twittera

Teraz z kolei poinformowano o istotnych zmianach personalnych w szefostwie Twittera. Nowym prezesem zarządu firmy został mianowany Patrick Pichette, który wcześniej był szefem finansowym koncernu Google, a od 2018 r. pracował w Twitterze jako niezależny dyrektor.

Pichette zastąpił na nowym stanowisku Omida Kordestaniego, który pozostaje w składzie zarządu wraz z 11 innymi dyrektorami tworzącymi w firmie ten organ.

Jednocześnie potwierdzono, że Jack Dorsey, założyciel Twittera pozostaje na stanowisku CEO serwisu, co zostało ustalone wcześniej po napięciach spowodowanych próbami usunięcia Dorseya z firmy.

Do jednego z najważniejszych zadań Pichette’a jako prezesa zarządu ma być polepszenie sytuacji finansowej firmy, czego od pewnego czasu domagają się udziałowcy Twittera.

W I kwartale 2020 roku Twitter osiągnął przychód w kwocie blisko 808 mln dolarów i zanotował rekordowy przyrost liczby użytkowników. Firma podkreśla, że pierwsze dwa miesiące roku przebiegły zgodnie z planem, ale na skutek kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa w marcu znacząco spadły wpływy z reklam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media