SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pawlak i Szubiak pracują, by zainteresować odbiorcę

Co zrobić, by komunikat reklamowy był skuteczny? - Trzeba rozmawiać, a nie tylko mówić - twierdzi Jacek Pawlak, jeden z szefów kreacji agencji FireFly Creation.

Pawlak i Szubiak pracują, by zainteresować odbiorcę

Jacek Pawlak i Darek "Herman" Szubiak od listopada kierują działem kreacji agencji FireFly Creation. Przez ostatnie lata tworzyli kreacje w grupie DDB.

- Czujemy się jak jednostka do zadań specjalnych. W jednej drużynie mamy wszystkich najlepszych specjalistów. Nie musimy wzywać pomocy, gdy napotkamy problem - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl o swojej pracy w nowej agencji Jacek Pawlak. - Jesteśmy prawdziwym zespołem, który przygotowuje projekty od początku do końca. Opracowujemy wspólną ideę i realizujemy ją krok po kroku - dodaje Darek "Herman" Szubiak.

Nowi dyrektorzy działu kreacji agencji FireFly Creation twierdzą, że kiepskie pomysły kreatywne spotkać można na całym świecie i nie jest to domena tylko polskich agencji. Przypominają, że polska reklama ma dopiero 20 lat, a nasze krajowe brandy nie działają na wielu rynkach, za czym w świat szłyby reklamowe pomysły kreatywne z polskich agencji.


Robert Stępowski: Jesteście Panowie w agencji FireFly Creation zaledwie od kilku dni, ale na pewno macie już wizję własnej pracy i działań całej agencji.

Jacek Pawlak, Managing Creative Director agencji FireFly Creation: Pewnie że mamy, obiecującą i realną (śmiech).
Darek "Herman" Szubiak, Managing Creative Director agencji FireFly Creation: My mamy doświadczenie w zakresie ATL i BTL, natomiast FireFly Creation wyrosło z pnia internetowego. Łącząc te obszary - naszą wiedzę, z doświadczeniem i energią zespołu, tworzymy zupełnie nową jakość. W teamie wymieniamy się know-how, wzajemnie się inspirujemy i napędzamy. To idealny mix.

JacekPawlakDarekHermanSzubiak



Zespół to przede wszystkim ludzie. Outsiderzy, nawet posiadający dużą wiedzę, ale nieumiejący pracować w grupie, nie są chyba mile widziani w tak kreatywnych zespołach?

Jacek Pawlak: To prawda. Jednak my się nie borykamy z tym problemem. W FireFly Creation udało się zebrać ludzi, którzy mają ogromną wiedzę, bardzo dobre doświadczenia, a przede wszystkim wspólnie się nakręcają. My uczymy się od nich, oni od nas. Ta struktura działa bardzo sprawnie. Poza tym, nie mamy ograniczeń, które napotykają pracownicy agencji sieciowych.

Jakie ograniczenia macie na myśli?
Darek "Herman" Szubiak
: Choćby sprawy typowo biurokratyczne - gdy odpowiedzialność za działania rozkłada się na wiele osób, między którymi zawodzi komunikacja. My wszyscy pracujemy wspólnie. Jesteśmy prawdziwym zespołem, który przygotowuje projekty od początku do końca. Opracowujemy wspólną ideę i realizujemy ją krok po kroku.

Jacek Pawlak: Czujemy się jak jednostka do zadań specjalnych. W jednej drużynie mamy wszystkich najlepszych specjalistów. Nie musimy wzywać pomocy, gdy napotkamy problem. Sami jesteśmy w stanie go rozwiązać i działać dalej. Agencja jest po prostu dobrze zorganizowana. Na tym polega nasza siła i skuteczność w działaniu. Jesteśmy zachwyceni zespołem, który udało się stworzyć w FireFly Creation.

Może ten zachwyt wynika z tego, że jesteście w agencji dopiero od kilku dni i jeszcze nie dostrzegliście wszystkich niedoskonałości?

Jacek Pawlak: Nie. Istnieją firmy, w których od pierwszego dnia czuje się, że coś nie gra. U nas tak nie jest. Wszyscy pracujemy razem i cieszymy się z tego. Myślę, że nikt nie przychodzi do pracy zestresowany, w stanie przedzawałowym (śmiech). Atmosfera jest naprawdę bardzo pozytywna.

Kilka miesięcy temu rozmawialiśmy z kilkoma dyrektorami kreatywnymi na temat pomysłów kreatywnych w rodzimej branży reklamowej. Ich opinie nie napawały optymizmem. A jak Panowie oceniają polską kreację?
Darek "Herman" Szubiak: Polacy generalnie lubią narzekać.
Jacek Pawlak: Nie zdobywamy co roku dużej liczby nagród na najlepszych światowych festiwalach - to fakt. Nie zapominajmy jednak, że polska reklama ma dopiero 20 lat. Co więcej, nie istnieją polskie brandy, będące światowymi graczami. Rodzime firmy nie dysponują ogromnymi budżetami i nie działają na wielu rynkach, za czym w świat szłyby reklamowe pomysły kreatywne z polskich agencji. To automatycznie zmniejsza wszystkim nam pole do popisu. Mimo wszystko, fajnych pomysłów jest coraz więcej!

Ale jest także cała masa tych niefajnych...
Darek "Herman" Szubiak
: Tak jest na całym świecie. Fatalne reklamy zobaczymy w USA, w Niemczech, we Włoszech... Nie ma państwa, w którym cała reklama znajduje się na jednakowo wysokim poziomie.

Potraficie wskazać jakiś przepis na skuteczną kreację i komunikat reklamowy?
Jacek Pawlak: Tak (śmiech). Trzeba rozmawiać, a nie tylko mówić. Komunikat staje się skuteczny wtedy, gdy jego nadawca wie, czego odbiorca oczekuje i co jest w stanie go zainteresować.

To takie proste?
Jacek Pawlak: Jako teoria tak. Ale praktycznie tę wiedzę opanowali tylko nieliczni lub tylko nielicznym się czasem udaje. Nie da się tego osiągnąć bez ciężkiej, codziennej pracy. Więc na nas już czas (śmiech).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pawlak i Szubiak pracują, by zainteresować odbiorcę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl