SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC: Wyborcza najchętniej czytana

W drugim półroczu 2006 roku najchętniej czytanym dziennikiem w kraju była 'Gazeta Wyborcza'. Kto liderem wśród tygodników i miesięczników?

W drugim półroczu 2006 roku najchętniej czytanym dziennikiem w kraju była 'Gazeta Wyborcza' – wynika z badania PBC General. Na lidera kategorii dzienniki wskazało 19,47 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się „Fakt” z czytelnictwem wynoszącym 18,62 proc. Trzecią pozycję zajął „Super Express” (8,66 proc.),a czwartą – „Dziennik” (8,06 proc.).
 

Dziennikiprocent respondentów
Gazeta Wyborcza19,47%
Fakt18,62%
Super Express8,66%
Dziennik Polska Europa Świat8,06%
Metro (dziennik bezpłatny)7,51%
Przegląd Sportowy5,21%
Rzeczpospolita5,20%
Metropol (dziennik bezpłatny)4,17%
Gazeta Prawna2,20%
Giełda Samochodowa1,20%
Gazeta Podatkowa0,95%
Puls Biznesu0,54%
Parkiet Gazeta Giełdy0,24%

Wśród tygodników najchętniej czytany był „Tele Tydzień”, którego czytelnictwo wyniosło 35,89 proc. Kolejne miejsce zajęły: „Życie na Gorąco” (20,73 proc.). „Pani Domu” (19,17 proc.) i „Przyjaciółka” (18,02 proc.). Wśród tygodników opinii najwięcej czytelników miał „Newsweek” (10,72 proc.), co dało mu 8 miejsce w zestawieniu tygodników ogółem.
 
Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień35,89%
Życie na Gorąco20,73%
Pani Domu19,17%
Przyjaciółka18,02%
Chwila dla Ciebie16,73%
NAJ15,25%
Tina13,83%
Newsweek10,72%
Wprost9,97%
Gala9,39%
Auto Świat9,33%
Tele-Świat9,30%
Angora9,16%
Polityka8,17%
Twoje Imperium7,02%
To i Owo6,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,33%
Teleprogramy4,82%
Super TV4,55%
Takie jest Życie4,49%
Przekrój4,35%
Motor4,12%
Rewia3,61%
Gość Niedzielny3,57%
Imperium TV3,43%
Forum1,80%
Tele Max1,59%
Bella Relaks1,46%
Świat i Ludzie1,33%
Jarmark1,09%
Tygodnik Siedlecki0,79%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,63%
Panorama Leszczyńska0,58%
Tygodnik Ostrołęcki0,56%
Tygodnik Nr 10,31%

Spośród dwutygodników najwięcej czytelników miało „Z Życia Wzięte” (11,48 proc.). Kolejne pozycje zajęły: „Viva” (10,42 proc.) i „Komputer Świat” (9,28 proc.).
 
Dwutygodnikiprocent respondentów
Z Życia Wzięte11,48%
Viva10,42%
Komputer Świat9,28%
Bravo6,21%
Sukcesy i Porażki4,20%
Bravo Sport3,82%
Bravo Girl3,26%
Świat Seriali2,73%
Monitor Księgowego0,87%

W kategorii miesięczników liderem była „Claudia”, którą w drugim półroczu zeszłego roku czytało 14,10 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się „Twój Styl” (11,97 proc.), na trzecim – „Cztery Kąty” (11,17 proc.), a na czwartym – „Olivia” (9,79 proc.).
 
Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia14,10%
Twój Styl11,97%
Cztery Kąty11,17%
Olivia9,79%
Poradnik Domowy9,37%
Focus8,84%
Mój Piękny Ogród7,57%
Auto Moto7,17%
Murator6,95%
Świat Kobiety6,78%
Mamo To Ja6,26%
Dobre Rady5,73%
Moje Mieszkanie5,73%
CKM5,68%
Avanti5,49%
National Geographic4,99%
Glamour4,71%
CD Action4,60%
Dziewczyna4,21%
Auto Motor i Sport4,11%
Ładny Dom4,09%
Cosmopolitan4,05%
Uroda3,67%
Playboy3,60%
Pani3,55%
Zdrowie3,43%
Twoje Dziecko3,43%
PC Format3,37%
M jak mieszkanie3,29%
Popcorn3,27%
Przegląd Reader's Digest3,24%
Moje Gotowanie3,23%
Dziecko3,08%
Dom & Wnętrze3,06%
Kuchnia3,03%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko3,03%
Samo Zdrowie3,01%
Joy2,90%
Elle2,84%
Komputer Świat Ekspert2,83%
Cienie i Blaski2,82%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,73%
Kwietnik2,72%
Świat Motocykli2,46%
Burda2,40%
Twist2,40%
Film2,38%
Vita2,36%
Rodzice2,32%
Dobre Wnętrze2,01%
Click1,92%
Mój Piękny Dom1,89%
Komputer Świat - Gry1,85%
Zwierciadło1,84%
Logo1,74%
Majster1,61%
Sekrety Serca1,56%
Twój Maluszek1,51%
Men's Health1,21%
Zbuduj Dom1,16%
Na ścieżkach życia1,15%
Play1,04%
Sól i Pieprz1,01%
Elle Decoration0,95%
Sukces0,90%
Forbes0,89%
Podróże0,85%
Shape0,78%
Voyage0,67%
Fun Club0,63%
Architektura-Murator0,61%
Żagle0,50%
Manager Magazin0,47%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był „Pani Domu Poleca”, który czytało 5,6 proc. respodentów.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2006 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23 553 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania.

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza najchętniej czytana

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl