SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PBC: Wyborcza najchętniej czytana

W drugim półroczu 2006 roku najchętniej czytanym dziennikiem w kraju była 'Gazeta Wyborcza'. Kto liderem wśród tygodników i miesięczników?

W drugim półroczu 2006 roku najchętniej czytanym dziennikiem w kraju była 'Gazeta Wyborcza' – wynika z badania PBC General. Na lidera kategorii dzienniki wskazało 19,47 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się „Fakt” z czytelnictwem wynoszącym 18,62 proc. Trzecią pozycję zajął „Super Express” (8,66 proc.),a czwartą – „Dziennik” (8,06 proc.).
 

Dzienniki procent respondentów
Gazeta Wyborcza 19,47%
Fakt 18,62%
Super Express 8,66%
Dziennik Polska Europa Świat 8,06%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,51%
Przegląd Sportowy 5,21%
Rzeczpospolita 5,20%
Metropol (dziennik bezpłatny) 4,17%
Gazeta Prawna 2,20%
Giełda Samochodowa 1,20%
Gazeta Podatkowa 0,95%
Puls Biznesu 0,54%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,24%

Wśród tygodników najchętniej czytany był „Tele Tydzień”, którego czytelnictwo wyniosło 35,89 proc. Kolejne miejsce zajęły: „Życie na Gorąco” (20,73 proc.). „Pani Domu” (19,17 proc.) i „Przyjaciółka” (18,02 proc.). Wśród tygodników opinii najwięcej czytelników miał „Newsweek” (10,72 proc.), co dało mu 8 miejsce w zestawieniu tygodników ogółem.
 
Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 35,89%
Życie na Gorąco 20,73%
Pani Domu 19,17%
Przyjaciółka 18,02%
Chwila dla Ciebie 16,73%
NAJ 15,25%
Tina 13,83%
Newsweek 10,72%
Wprost 9,97%
Gala 9,39%
Auto Świat 9,33%
Tele-Świat 9,30%
Angora 9,16%
Polityka 8,17%
Twoje Imperium 7,02%
To i Owo 6,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,33%
Teleprogramy 4,82%
Super TV 4,55%
Takie jest Życie 4,49%
Przekrój 4,35%
Motor 4,12%
Rewia 3,61%
Gość Niedzielny 3,57%
Imperium TV 3,43%
Forum 1,80%
Tele Max 1,59%
Bella Relaks 1,46%
Świat i Ludzie 1,33%
Jarmark 1,09%
Tygodnik Siedlecki 0,79%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,63%
Panorama Leszczyńska 0,58%
Tygodnik Ostrołęcki 0,56%
Tygodnik Nr 1 0,31%

Spośród dwutygodników najwięcej czytelników miało „Z Życia Wzięte” (11,48 proc.). Kolejne pozycje zajęły: „Viva” (10,42 proc.) i „Komputer Świat” (9,28 proc.).
 
Dwutygodniki procent respondentów
Z Życia Wzięte 11,48%
Viva 10,42%
Komputer Świat 9,28%
Bravo 6,21%
Sukcesy i Porażki 4,20%
Bravo Sport 3,82%
Bravo Girl 3,26%
Świat Seriali 2,73%
Monitor Księgowego 0,87%

W kategorii miesięczników liderem była „Claudia”, którą w drugim półroczu zeszłego roku czytało 14,10 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się „Twój Styl” (11,97 proc.), na trzecim – „Cztery Kąty” (11,17 proc.), a na czwartym – „Olivia” (9,79 proc.).
 
Miesięczniki procent respondentów
Claudia 14,10%
Twój Styl 11,97%
Cztery Kąty 11,17%
Olivia 9,79%
Poradnik Domowy 9,37%
Focus 8,84%
Mój Piękny Ogród 7,57%
Auto Moto 7,17%
Murator 6,95%
Świat Kobiety 6,78%
Mamo To Ja 6,26%
Dobre Rady 5,73%
Moje Mieszkanie 5,73%
CKM 5,68%
Avanti 5,49%
National Geographic 4,99%
Glamour 4,71%
CD Action 4,60%
Dziewczyna 4,21%
Auto Motor i Sport 4,11%
Ładny Dom 4,09%
Cosmopolitan 4,05%
Uroda 3,67%
Playboy 3,60%
Pani 3,55%
Zdrowie 3,43%
Twoje Dziecko 3,43%
PC Format 3,37%
M jak mieszkanie 3,29%
Popcorn 3,27%
Przegląd Reader's Digest 3,24%
Moje Gotowanie 3,23%
Dziecko 3,08%
Dom & Wnętrze 3,06%
Kuchnia 3,03%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 3,03%
Samo Zdrowie 3,01%
Joy 2,90%
Elle 2,84%
Komputer Świat Ekspert 2,83%
Cienie i Blaski 2,82%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,73%
Kwietnik 2,72%
Świat Motocykli 2,46%
Burda 2,40%
Twist 2,40%
Film 2,38%
Vita 2,36%
Rodzice 2,32%
Dobre Wnętrze 2,01%
Click 1,92%
Mój Piękny Dom 1,89%
Komputer Świat - Gry 1,85%
Zwierciadło 1,84%
Logo 1,74%
Majster 1,61%
Sekrety Serca 1,56%
Twój Maluszek 1,51%
Men's Health 1,21%
Zbuduj Dom 1,16%
Na ścieżkach życia 1,15%
Play 1,04%
Sól i Pieprz 1,01%
Elle Decoration 0,95%
Sukces 0,90%
Forbes 0,89%
Podróże 0,85%
Shape 0,78%
Voyage 0,67%
Fun Club 0,63%
Architektura-Murator 0,61%
Żagle 0,50%
Manager Magazin 0,47%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był „Pani Domu Poleca”, który czytało 5,6 proc. respodentów.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2006 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23 553 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza najchętniej czytana

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl