SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pentagon Research pomoże Kanałowi Sportowemu wycenić efektywność dla reklamodawców

Firma badawcza Pentagon Research w ramach współpracy przygotuje dla Kanału Sportowego system wyceny efektywności lokowania produktów. Ponadto widzowie Kanału Sportowego będą mogli w nowy sposób oceniać emitowane programy.

Maciej Sawicki i Adam Pawlukiewicz Article

W efekcie współpracy Kanał Sportowy ma dysponować własną platformą do weryfikowania efektywności przekazu marketingowego, dzięki czemu będzie mógł wyceniać lokowanie produktów na podstawie stałego, niezależnego badania swoich formatów.

- Chcemy stworzyć system wyceny efektywności mediowej dla marek sponsorów, reklamodawców i partnerów technologicznych lokujących swoje produkty. Kanał Sportowy już teraz, często wyprzedza pod kątem zasięgowym telewizję konwencjonalną. Co warto zaznaczyć, nasze badania opierają się o mechanizmy tzw. sztucznej inteligencji (wykorzystania sieci neuronowych), dzięki czemu, w wielu aspektach jesteśmy innowatorem na europejskim rynku - opisuje Adam Pawlukiewicz, dyrektor wykonawczy w Pentagon Research.

Poza tym niebawem widzowie Kanału Sportowego będą mogli ocenić programy tak, by można było je jeszcze lepiej dopasować do ich oczekiwań.

- Będziemy produkować o wiele więcej programów niż do tej pory, otrzymujemy wiele propozycji współpracy, rośniemy w zasadzie z każdym kolejnym dniem. Współpraca z Pentagon Research będzie dla nas kluczowa w kontekście dalszej profesjonalizacji oferty Kanału Sportowego - komentuje Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego. - Wyniki badań ekwiwalentu pozwolą nam m.in. przedstawić aktualnym i potencjalnym partnerom wymierne korzyści wynikające ze wspierania naszego projektu. Chcemy dbać o interes i dobrą ekspozycję naszych partnerów - dodaje.

Maciej Sawicki prezesem Kanału Sportowego został na początku września, poprzednie pracował jako sekretarz generalny w Polskim Związku Piłki Nożnej.

Z początkiem 2022 roku ma ruszyć darmowa platforma streamingowa Kanału Sportowego, a dwa-trzy miesiące później pojawi się jego aplikacja na urządzenia mobilne i smart TV. Kanał Sportowy podpisał umowę z firmą Redge Technologies, na której rozwiązaniu będzie oparta ta platforma.

Kanał Sportowy został założony pod koniec 2019 roku, a w praktyce działa od marca ub.r. Jego udziałowcami i głównymi twórcami są Mateusz Borek, Krzysztof Stanowski, Tomasz Smokowski i Michał Pol. Kanał ma obecnie ponad 620 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim 1,5 tys. materiałów zanotowało łącznie 232 mln odwtorzeń.

W ub.r. spółka Kanał Sportowy zanotowała 2,53 mln zł przychodów sprzedażowych i 123,9 tys. zł zysku netto. Pod koniec ub.r. Krzysztof Stanowski zapowiedział, że w br. firma ma osiągnąć 7-8 mln zł wpływów, m.in. dzięki dodatkowym umowom związanym z przełożonymi o rok Euro 2020 i letnimi igrzyskami olimpijskimi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pentagon Research pomoże Kanałowi Sportowemu wycenić efektywność dla reklamodawców

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bubel
Zawsze jest dobrze robić badania i wystawiać faktury.
5 1
odpowiedź
User
@Bubel
Na pewno. To będzie zresztą ciekawe, czy dzięki tej współpracy nagle urosną.
2 0
odpowiedź
User
Grzegorz
Całkiem niezły pomysł nie raz słyszałem jak onet, wp i inni "święci" podawali koszty lokowań i reklam "z doopy". Zawsze mnie to irytowało. A tu to akurat dobra sprawa, bo KS będzie miał odniesienie do tego co proponuje. Chociażby Tyskie mogłoby to docenić.
3 3
odpowiedź