SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PGE tnie wydatki na sponsoring sportu o połowę, nie zmniejsza wsparcia dla instytucji kulturalnych

Polska Grupa Energetyczna (PGE) zdecydowała, że jej tegoroczny budżet sponsoringowy zostanie zmniejszony o połowie, czyli prawie 27 mln zł. Cięcia nie obejmą wydatków na wsparcie instytucji kultury.

W komunikacie prasowym Grupa PGE zwróciła uwagę, że w związku z pandemią koronawirusa zawieszono prawie wszystkie rozgrywki sportowe, więc nie ma możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz firmy.

Firma dodała, że „zrezygnowała również z zaplanowanych na rok 2020 działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu Covid–19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy”.

Grupa PGE analizę projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla firmy przeprowadziła w ramach przeglądu projektów pod kątem ich rentowności i efektywności. Taki przegląd zapowiedział Wojciech Dąbrowski, który w drugiej połowie lutego br. został prezesem PGE.

Spółka zaznaczyła, że zdecydowała się nie zmniejszać zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. filharmoniami w całej Polsce.

PGE od 5 lat sponsoruje Stadion Narodowy

Polska Grupa Energetyczna w połowie 2015 roku podpisała umowę z operatorem Stadiony Narodowego w Warszawie, w ramach której została sponsorem tytularnym obiektu funkcjonującego pod nazwą PGE Narodowy. Według nieoficjalnych informacji 5-letni kontrakt ma wartość ok. 40 mln zł.

Pod koniec ub.r. firma przedłużyła na lata 2018-2020 umowę, w ramach której jest sponsorem tytularnym pierwszej ligi żużlowej funkcjonującej pod nazwą PGE Ekstraliga. W połowie ub.r. prolongowała o dwa sezony kontrakt sponsorski z drużyną piłkarzy ręcznych PGE VIVE Kielce.

Natomiast wiosną ub.r. zawarła trzyletnią umowę z klubem siatkarskim PGE Skra Bełchatów. Kontrakt opiewa na kwotę 36 mln zł netto.

PGE z 3,9 mld zł straty, bo wartość aktywów węglowych spadła o 7,5 mld zł

W ub.r. Polska Grupa Energetyczna zanotowała 37,63 mld zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych i 3,93 mld zł straty netto, wobec 25,95 mld zł przychodów i 1,51 mld zł zysku netto rok wcześniej.

O tak dużej stracie w ub.r. przesądził odpis wykonany przez firmę w połowie marca. W efekcie testów na utratę wartości rzeczowych aktywów trwałych, zgodnie z wymogami MSR 36, stwierdzono, że wartość bilansowa wybranych rzeczowych aktywów trwałych firmy w segmencie energetyki konwencjonalnej zmalała o ok. 7,5 mld zł. Jednocześnie pojawiły się podstawy do odwrócenia odpisu w segmencie energetyki odnawialnej w wysokości ok. 0,4 mld zł.

PGE zaznaczyła, że stosowne korekty aktualizujące wartość aktywów trwałych zostaną uwzględnione w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym. W konsekwencji tych zmian wartości skonsolidowany wynik netto firmy za ub.r. zmalał o ok. 5,8 mld zł.

Dołącz do dyskusji: PGE tnie wydatki na sponsoring sportu o połowę, nie zmniejsza wsparcia dla instytucji kulturalnych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kto
Słuszne decyzję. Czasy PiS się skończą i wtedy prezesi zaczną być rozliczani za niegospodarność. Obiecywanie podwyżek górnikom jest łatwe, gdy nie płaci się ich z własnej kieszeni.
odpowiedź
User
seba
a co ma sponsorować jak nic nie ma
do końca sierpnia żadne imprezy się nie odbędą
odpowiedź