Pierwsze zdjęcie dziecka Jolie i Pitta!

Brukowce za pierwsze zdjęcie dziecka Angeliny Jolie i Brada Pitta są gotowe zapłacić 5 mln dol. Ktoś ich przechytrzył.

Gazeta Wyborcza-kk
Gazeta Wyborcza-kk
Udostępnij artykuł:

Angelina Jolie i Brad Pitt właśnie wychodzą ze szpitala z nowo narodzonym potomkiem - takie zdjęcie znalazło się na okładce lifestylowego tygodnika "New York". Gdyby było prawdziwe, fotograf Alison Jackson zainkasowałaby za nie nawet miliony dolarów - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

"Tylko u nas: Pierwsze zdjęcia dziecka Brangelina!" - czytamy na okładce magazynu (Brangelina to stworzony przez dziennikarzy termin określający najsłynniejszą dziś parę świata - Brada i Angelinę). Jednak zaglądając do środka, czytelnik przeżyje rozczarowanie: "To fotomontaż. Widzimy sobowtóra Brada i stworzony komputerowo klon Angeliny. Do narodzin dziecka jeszcze nie doszło. Jeśli urodzi się po oddaniu tego materiału do druku, lepiej udajmy, że tej okładki w ogóle nie było".

Jackson od paru lat tworzy intymne, kontrowersyjne portrety słynnych ludzi - królowa Elżbieta na sedesie, George W. Bush wkładający rękę pod spódnicę Condoleezzy Rice, Michael Jackson malujący szminką usta chłopca, pierś Cherie Blair obnażona przez premiera Tony'ego Blaira podczas zabawy w basenie. Jednak nie poluje na nich jak paparazzi. Zatrudnia sobowtóry i komputerowo manipuluje fotografie. - Próbuję uwypuklić psychologiczną różnicę pomiędzy tym, co widzimy, a tym, co sobie wyobrażamy - mówi artystka. Jej zdjęcia naśladują estetykę zdjęć paparazzich: nieostrości sygnalizują, że fotografia jest zrobiona z ukrycia, a okulary przeciwsłoneczne na fotografowanych twarzach przypominają, że patrzymy na chroniącą prywatność gwiazdę.

- Czekałam na okazję, by móc wykorzystać talent Alison - mówi fotoedytorka "New Yorka" Jody Quon. Okazją był obszerny artykuł magazynu na temat gorączki paparazzich związanej z narodzinami dziecka Angeliny i Brada. Para przebywa w pilnie strzeżonym hotelu na wybrzeżu Namibii w Afryce, gdzie zjeżdżają się już natrętni fotoreporterzy. Ochrona hotelu przeciwko jednemu z intruzów użyła sprayu pieprzowego. Trudno się dziwić ich namolności - pierwsze zdjęcie dziecka Brangeliny mogłoby na rynku prasy kolorowej osiągnąć cenę paru milionów dolarów. W Polsce za zdjęcia np. Edyty Górniak opalającej się toples w Egipcie wydawca tabloidu jest w stanie zapłacić kilkanaście tysięcy złotych.

Tabloidy i magazyny kolorowe od lat obszernie relacjonują życie celebrities. Przybiera to już rozmiary karykaturalne. Gdy kilka dni temu urodziła się córka Toma Cruisa i Katie Holmes, donosiły o tym najpoważniejsze światowe serwisy informacyjne, m.in. CNN. - Od lat wróżę rychły koniec fascynacji gwiazdami. Jednak co chwilę przekonuję się, że jestem w błędzie. Teraz jednak mogę wreszcie śmiało stwierdzić, że osiągnęliśmy już apogeum, zenit, płaskowyż, szczyt rynku. Po 30 latach amerykańska mania na punkcie gwiazd zbliża się ku końcowi - przepowiada felietonista "New Yorka" Kurt Andersen.

Na ścianie National Portrait Gallery w Londynie zwiedzający mogą obejrzeć film, na którym gwiazda futbolu i bożyszcze kobiet David Beckham najzwyczajniej śpi. To projekt słynnej brytyjskiej artystki Sam Taylor-Wood. Jest znakiem czasów, w których życie gwiazd pasjonuje nas bardziej niż nasze własne. Zdjęcie ulubionej aktorki przyłapanej na zakupach, bez makijażu, podgryzającej pizzę ma nas przekonać, że oni są tacy jak my. A my możemy być tacy jak oni - wystarczy znać ich dietę, kosmetyki, marki ubrań, wiedzieć, w jakich partnerach gustują oraz jak się rodzą ich dzieci - czytamy w "GW".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu