SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Piotr Niemczycki: trudno prognozować co dalej wydarzy się na rynku

Wartość polskiego rynku reklamowego w II kw. wyniosła ok. 2,05 mld zł, co oznacza wzrost o 7,6 proc. r/r, oceniła Agora w raporcie kwartalnym. Spółka zastrzega, że sytuacja nie pozwala na prognozowanie dalszego rozwoju sytuacji.

„Nie jesteśmy dziś w stanie podać prognoz rozwoju rynku reklamowego nie obarczonych ryzykiem dużego błędu” – powiedział prezes Piotr Niemczycki na telekonferencji w czwartek. W całym pierwszym półroczu wartość polskiego rynku reklamowego miała wzrosnąć o 3,5 proc. r/r.

Niemczycki dodał, że wydaje się, iż tygodniowy okres braku emisji i publikacji reklam w części mediów, co było związane z żałobą narodową, w drugim kwartale 2010 r., nie zahamował pierwszych sygnałów stabilizacji na całym rynku reklamy.

Agora podała równocześnie, że w pierwszym półroczu 2010 r., jedynie internet oraz telewizja zanotowały wzrost wydatków na reklamę (odpowiednio o 23,1 proc. oraz o 8,5 proc.). Dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach wyniosła 12,4 proc.. Wydatki na reklamę w radio spadły o 6,8 proc., w czasopismach o 6,4 proc., natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 5,4 proc..

„Kondycja rynku reklamy w kolejnych kwartałach 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Na kształt rynku w kolejnych kwartałach 2010 r. wpływ będzie miała również sytuacja makroekonomiczna Europy oraz zmiany strukturalne w mediach i procesy konsolidacyjne na rynku reklamy” – czytamy w raporcie kwartalnym grupy.

Narastająco w I-II kw. 2010 roku Agora miała 41,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 13,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 529,41 mln zł wobec 572,18 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Piotr Niemczycki: trudno prognozować co dalej wydarzy się na rynku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl