SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Piwo Okocim z jednolitą szatą graficzną podkreślającą jego tradycję

Carlsberg Polska odświeża portfolio produktowe, komunikację oraz ujednolica szatę graficzną opakowań wszystkich wariantów piwa Okocim. Zmiany mają być powrotem do korzeni marki istniejącej na rynku od 170 lat. Firma szykuje nową kampanię.

Marka odświeża portfolio produktowe, komunikację oraz ujednolica szatę graficzną opakowań wszystkich wariantów swojego piwa. Inspiracją do zmiany stała się ponad 170-letnia historia browaru Okocim, postać jego założyciela Jana Goetza, a także okocimscy browarnicy.

- Marka Okocim ma ogromny dorobek i jest przykładem prawdziwego piwowarskiego rzemiosła. Chcemy przypomnieć konsumentom o naszej prawie dwuwiekowej historii warzenia wspaniałego piwa, które powstaje w tym samym browarze co niegdyś. W nowej komunikacji marki zwrócimy uwagę na okocimskich piwowarów, warzących piwo od pokoleń oraz na to, że powstaje ono na bazie tylko trzech składników: wody, słodu jęczmiennego i chmielu - wyjaśnia Maciej Banaszkiewicz, brand manager marki Okocim.

Portfolio marki Okocim to obecnie cztery warianty piw w ujednoliconej szacie graficznej: Jasne Okocimskie, Mocne Dubeltowe, Mistrzowski Porter, Klasyczna Pszenica.

Etykiety piw okocimskich zyskały nowy wygląd, nawiązujący do dziedzictwa marki. Pojawia się na nich kształt beczki piwnej, podkreślający piwowarskie rzemiosło, będący również bezpośrednim odniesieniem do historii browaru. W przeszłości bowiem beczka była symbolem browaru Okocim i występowała w jego logotypie.

Na nowych etykietach widnieje również nowe logo - uwspółcześniona wersja dawnego logotypu wykorzystywanego od początków browaru aż do II wojny światowej. Na kształcie beczki są inicjały Jana Goetza, a obok data założenia browaru - 1845 rok.

Na etykiecie piwa Jasne Okocimskie widnieje nazwisko Jana Goetza, na cześć założyciela browaru, którego postać zainspirowała powstanie receptury tego wariantu. Na pozostałych wariantach piw podpisali się współcześni piwowarzy z  okocimskiego browaru: Adam Surmacz, Jan Horyń, Kazimierz Janik.

Nowe etykiety obejmują całą butelkę. Dzięki temu znalazło się miejsce na umieszczenie informacji o recepturach, sugestie w jakim szkle najlepiej serwować dane piwo, a także piwne fakty, które pozwolą konsumentom poznać kulturę piwną, a w efekcie smakować trunek z większą świadomością jego pochodzenia, składników i historii.

Nowe piwa Okocim będą dostępne na terenie całego kraju od października w rekomendowanej cenie detalicznej 2,59 zł butelka i 11,99 zł czteropak puszki.

- Tak znacząca zmiana  marki  Okocim musi być oczywiście  również odzwierciedlona w nowej platformie komunikacyjnej. Będą więc  nowe spoty reklamowe, nowe hasło reklamowe, nowe wizualizacje dla mediów cyfrowych i społecznościowych,  materiały POS, etc. Działania reklamowe planujemy rozpocząć wkrótce - nie podajemy na razie kiedy dokładnie - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Beata Ptaszyńska-Jedynak, communications director w Carlsberg Polska.

Marka Okocim ostatnio była promowana w związku z Euro 2016 – we wspólnej promocji konsumenckiej z Tesco http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mistrzowski-all-inclusive-carlsberg-i-okocim-promowane-w-tesco-przed-euro-2016. Latem ub.r. natomiast Carlsberg promował wariant Okocim Radler - Cola z limonką. Wówczas przy kampanii współpracował z agencjami Brasil, Mojo i PHD.

Dołącz do dyskusji: Piwo Okocim z jednolitą szatą graficzną podkreślającą jego tradycję

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Y
Że niby mają wyglądać jak craftowe? Tonący brzytwy się chwyta... W środku dalej ta sama chemia :(
odpowiedź
User
pavv
G*wno zapakowane w złotko dalej będzie g*wnem tylko w innym opakowaniu.
odpowiedź
User
piwosz
Ludzie coraz rzadziej kupują "tradycyjne sikacze", więc trzeba się upodobnić do małych browarów.
odpowiedź